dinsdag 22 december 2015

Het nadeel van geen betaalde tv

Dat dochter en ik het uitgebreide zenderpakket niet heel erg missen wist ik al. Heel soms mis ik de programma's van tlc of id, en dochter SpongeBob. Maar om daar nu 35 euro per maand voor te betalen, daar ben ik een te grote krent voor geworden, ik heb het er niet meer voor over.

Toch begon er wel iets te kriebelen. Iets waar ik nog niet bij stil had gestaan. Mijn jaarlijkse portie Home Alone. De kerstboom aan, een kop warme chocomelk, mijn borduurwerk erbij. Dat ga ik nu ook missen.
Mijn zusje moest lachen toen ik dat vertelde. Dat wordt toch weer een abonnement zus, was het antwoord.

Voor RTL heb je aan het basispakket genoeg, maar bijna 200 euro in een jaar betalen voor het graag willen zien van twee films lijkt me overdreven. Vooral toen ik zag wat de films bij bol kosten. Beide films samen voor 10 euro. En ik kan ze zo vaak kijken als ik wil. Hopelijk komt het voor de kerst nog aan.
Voor dochter heb ik overigens ook SpongeBob op dvd.

13 opmerkingen:

  1. wij hebben netflix voor 7,99 per maand.
    staan echt heeeeeeeeeeel veel films en series op.
    ook voor kinderen. het werkt trouwens wel met internet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die moet je net zien. Ik heb ze vanmiddag met de post gekregen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Netflix is veel goedkoper en je kunt je acoount en dan ook de kosten delen. Ik deel samen Netflix met onze dochter en kost dan 4,50 euro per maand. Voor dat geld kun je onbeperkt films en series kijken. Ik heb geen smart tv, maar sluit mijn laptop met een hdmi kabel op tv aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vindt het vreemd zo,n 3in1 pakket hoeft toch niet zo duur te zijn en zeker niet als je ieder jaar over stapt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals zij schrijft vindt Nieuw Begin de genoemde bedragen wel te hoog voor hoe vaak ze er gebruik van maakt. 'vreemd' is dat dan ook zeker niet.

      Verwijderen
    2. Betaald 25 euro enkel voor internet en dat vindt ik juist duur.

      Verwijderen
  5. Ik zit bij telf.ort en betaal vaak rond de 40 euro voor alles in 1. Vaak hebben ze leuke acties voor nieuwe klanten, extra zenders, extra mb's internet enz. Op sommige momenten zul je heus geen tv zien hoor, maar ik zou niet zonder willen...vooral niet voor mn kids.

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wij lenen regelmatig dvd's van de bibliotheek. die kun je ook (kosteloos) reserveren. lidmaatschap van de bieb voor kinderen is gratis
    groeten, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sandra, niet alle bibliotheken reserveren gratis, en ook voor kinderen onder de 18 moet je in mijn gemeente gewoon betalen.

      Verwijderen
  7. Let met Koningsdag ook op de dvd's op rommelmarkten. Soms kosten ze maar een euro. Jaarlijks koop ik vul mijn voorraad aan.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik koop mijn dvd's op MP en heb er nooit nare ervaring mee gehad. Koop zelden nieuw. Vind ik ook zonde van mijn geld. Geniet ze heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen