woensdag 16 december 2015

Het raadsel van de lamp

Sinds de rookmelders hier hangen, deed mijn ganglamp het niet goed. Als ik beneden de lamp had uitgedaan, kon ik hem boven niet meer aan doen, en omgekeerd. De elektricien beweerde dat het altijd al zo was geweest.

Gister beloofde hij vandaag nog één keer langs te komen om te kijken of hij het kon oplossen. Niet dat ik zoveel zeurde, ik had de hoop eigenlijk al opgegeven en me er bij neergelegd dat het zo zou blijven. Ik was ook aan mezelf gaan twijfelen.

Dat werd vandaag niet minder, toen de elektricien alles naliep. Nee mevrouw, dit is altijd al zo geweest. Maar hoe kan dat dan, vroeg ik mezelf af. Ik weet haast zeker dat ik als ik dochter had onder gestopt, ik boven de ganglamp uit deed, en als ik zelf naar bed ging, deed ik de lamp beneden weer aan.

De man liep alles in zijn hoofd na, waar hij geweest was en waar niet. Opeens dacht hij te weten waar het probleem zat. Niet bij de stroomdraden die in de wc uitkwamen, maar bij de draden in de hal. Daar had hij een rookmelder gehangen. En ja hoor, daar zat de draad los. Mijn lamp doet het nu weer zoals eerst.

De renovatie is nu klaar. De afgelopen week waren er steeds minder bouwlui in de straat, en vanmiddag hebben ze hun hangplek weggehaald (ik stond ze nog net niet uit te zwaaien). Ik ben blij dat het voorbij is. Na maanden van lawaai, troep, ergenis en frustratie kan het nu weer normaal worden. Een blijer mens kunnen ze van mij op dit moment niet maken!

6 opmerkingen:

  1. Fijn dat hij het opgespoord heeft!

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bofferd. Hier zijn ze in juni begonnen en uiterlijk november zou het klaar zijn.Nu moet ik nog andere dakgoten en regenpijpen klrijgen. Welk jaartal is niet bekend en de woningbouw belt nooit terug. Daar is niemand te spreken te krijgen. Nieuwe rooster in de ramen die ik niet open of dicht kan krijgen Ben sinds juli hierover aan het mekkeren. Geniet maar fijn van de rust

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Door jouw reactie herinnerde ik me dat ze hier de buitenput eruit hebben gesloopt maar die pas half nieuw er in hebben gezet. Ik wacht het af, en anders is de woningbouw snel gebeld.

      Verwijderen
  3. Die rookmelder, daar zou ik nou als eerste naar zijn gaan kijken. Als daar wat veranderd is, ligt daar ook waarschijnlijk het probleem. Niet zo' n slimme electricien dus. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat hij te vast zat in zijn denken dat het al zo was. Toen hij die plek had bedacht was het in twee minuten verholpen.

      Verwijderen
  4. Wat fijn! Nu kun je genieten van een rustige kerstvakantie!

    BeantwoordenVerwijderen