maandag 14 december 2015

Oudergesprek

Een paar weken geleden gaf de juf van dochter aan dat ze graag een extra oudergesprek wou hebben, het liefste voor de toetsen waren. Ik sta altijd open voor oudergesprekken, ik vind het fijn om te weten hoe het met dochter gaat. Dochter vond het wel spannend, ze weet dat ze niet op hetzelfde niveau werkt als de andere kinderen van groep 6.

Vanmiddag was dat oudergesprek. Het was een heel positief gesprek. De juf gaf aan dat ze had geprobeerd om dochter met de lessen uit de klas mee te laten doen, maar naar een paar weken had ze gezien dat dat niet haalbaar was voor dochter. Ze kon niet meekomen.
Dochter krijgt nu één keer per week samen met een andere klasgenoot apart les met spelling, en dochter gaat nu goed vooruit. Ook met rekenen ziet de juf vooruitgang, waar ze vorig jaar op alle onderdelen nog slecht presteerde, presteert ze nu matig (behalve de breuken, die zijn nog slecht). Een enorme vooruitgang.

Ik ben enorm trots op dochter, ze doet het zo goed, zelfs in de bovenbouw :-D

4 opmerkingen:

  1. Een trotse moeder en dochter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het zo goed gaat met je dochter. Toch blijft het magertjes dat ze maar een keer in de week apart les krijgt voor spelling. Dat passend onderwijs op een reguliere basisschool is voor mijn gevoel een grote mislukking.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb dat niet helemaal goed opgeschreven. Die één keer per week is bijna één op één, daarnaast krijgt ze ook nog bijna dagelijks uitleg van haar eigen juf.
      Ergens ben ik wel blij dat ze op deze school kan blijven. Ze heeft het er heel erg naar haar zin, en ze gaat vooruit.

      Verwijderen
  3. super goed ! en google een keertje "fractions with lego "

    BeantwoordenVerwijderen