zondag 27 december 2015

Overgebleven van de kerst

Voor de kerst zelf koop ik nooit heel veel lekkers. De ervaring leert dat mijn ogen meestal veel groter zijn dan mijn maag op de dagen zelf, en naderhand moet er dan veel worden weggegooid. Zonde, in vele opzichten.

Sinds een paar jaar ga ik op de dag na kerst na de supermarkt. Op de brood afdeling en gebaksafdeling is dan vaak wel wat afgeprijsd spul te koop, wat (bijna) op de datum is. Tuurlijk, er is dan niet zoveel keus als de dagen ervoor, maar het scheelt wel minimaal de helft van het geld.

Toen we vanmiddag uit de kerk kwamen zijn dochter en ik langs de supermarkt gegaan. Er stonden een aantal mandjes met overgebleven kerstchocola en koekjes om te proeven. Dochter vond het heerlijk.
Zoals ook de vorige jaren waren er nog best wat spullen over en afgeprijsd. We hebben twee muffins en twee pudding broodjes meegenomen. Ook waren de kerstbroden nu 1 euro.

Ook al is het geen kerst meer, het is nog steeds erg lekker. En door een paar dagen later te kijken scheelt het geld.

3 opmerkingen:

  1. Ik koop voor de kerst ook wat, een niet te duur kerstbrood, en kijk na de kerst ook inderdaad of er nog wat te halen is in de aanbieding. Ik doe dat bij de hema online. Ik heb nog veel marsepein en roomfondant van sinterklaas liggen en kan er goed vanaf blijven. Ik neem iedere avond iets ervan bij de koffie dus kan er lang mee doen. Lekker voor een spotprijsje, daar hou ik van. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelf werk ik bij de AH en dat is ook wel zo handig ivm het inslaan van afgeprijsde artikelen ... een aanrader ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo heb ik laatst bij de h.ema ongelooflijk veel marsepein ( voor mn vriend ) en pepernoten ( voor mn collega ) en chocola ( voor mezelf...) gekocht! Echt, alles stond voor 0,50 cent aangegeven dus ja dan word ik hebberig. Kom ik bij de kassa en ik dacht al, dat klopt niet echt maargoed. Kijk ik op de bon, ging van die 0,50 cent ook nog eens weer 0,25 cent af!! Ik had voor 2,25 euro ontzettend veel lekkers waar ik anderen weer blij mee heb gemaakt.....Fijn om zo te shoppen voor wat lekkers..

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen