donderdag 3 december 2015

Zucht...

De renovatie is in één keer goed opgeschoten, op de kelder na zijn alle grote klussen gebeurd. De nieuwe deuren en ramen zitten er in, en het verschil is goed te merken, het waait niet meer in huis. Ook heeft elke deur en raam nu een slot.

Toch ben ik niet met alles tevreden. Gister hebben ze een extra schakelaar voor de te nog komen buitenlamp gemaakt, en twee rookmelders geplaatst. Gisteravond merkten we dat de lamp boven in de gang niet goed werkt. Als de schakelaar boven uit is gedaan, is de lamp met de beneden schakelaar niet meer te bedienen.
Vanmorgen was de verantwoordelijke daarvoor wat aan het zoeken in huis, ik heb hem daar meteen op aangesproken.

Hij wist meteen waar ik het over had, en vertelde me dat dat altijd al zo was geweest. Dat is niet waar, ik woon hier nu bijna acht jaar en gister was de eerste dag dat de lamp zo werkte. Hij zou er vandaag naar kijken.

Hij heeft zijn belofte gehouden en er naar gekeken. Helaas heeft hij het probleem vergroot. Als de lamp met de ene schakelaar is uitgedaan, is de andere schakelaar nutteloos. Zucht...

6 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat alles gedaan is in je huis, op de kelder na dan...Maar wat een domper met die lamp zeg! Het is heel herkenbaar, ik had het in mn vorige woning ook. Het was een zogenoemde hotelschakelaar op mijn slaapkamer die verkeerd verbonden was. Bij mn bed kon ik aan het touwtje trekken, maar dan aan het lichtknopje aan de muur kon die niet meer aan. Erg vervelend!! Dus er is wel wat aan te doen hoor, laat je niet afschepen!

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het heeft altijd goed gezeten, tot ze gister en vandaag met die schakelaars aan de gang gingen. Dan moet het ook weer goed te krijgen zijn

      Verwijderen
    2. Als ze geen nieuw draad hebben getrokken is het een kwestie van anders aan sluiten. Het kan wel zo zijn dat ze een ander soort schakelaar hebben aangesloten die de optie niet heeft,, hotelschakelaars zijn nogal dure....

      Verwijderen
    3. Maar dat is dan een kwestie van het zeggen. Als dat de reden is vind ik het prima, hier zullen we ook wel aan wennen. Maar de reden dat het altijd al zo is geweest, daar ga ik niet mee akkoord omdat dat niet klopt.

      Verwijderen
  2. Duh,dat heet een wisselschakeling en is als het niet meer werkt verkeerd aangelegd dus. Blijven klagen, ook schriftelijk, het hoort niet zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aargh! Het is soms echt verbijsterend hoe klungelig mensen kunnen zijn. Ik snap dat niet, als iets toch je werk is.

    Fijn dat het verder nu af is.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen