vrijdag 22 januari 2016

Begroting februari

Vandaag kwam via de mail mijn loonstrookje weer binnen. Spannend, want nu zou de boete+premie van de zorgverzekering weg moeten zijn. En ik ben overgestapt van zorgverzekering, die premie zou wel van mijn loon afgehaald worden.
De boete is inderdaad weg, dat is goed gegaan, maar de premie van de nieuwe verzekering is niet ingehouden.

Mijn inkomsten zien er nu zo uit:

  • Belastingteruggave: €100
  • Toeslagen:                  €997
  • Salaris:                        €1024
En de uitgaven:
  • Huur:                    €530
  • Bso:                        €358
  • Energie:                 €150
  • Boodschappen:    €300
  • Overblijven:         €50
  • Verjaardag:           €50
  • Verzekering:         €15
  • Sparen buffer:      €200
  • Zorgverzekering: €100
  • Abonnement:        €15
  • Sporten:                  €144
Ik ga de premie van de zorgverzekering zolang op de spaarrekening zetten, of ik krijg een factuur of ze halen het komende maand van het salaris af. 
Ik heb voor dochter een abonnement op een christelijk jeugdblad genomen. Ze vond het proefnummer erg leuk, en een jaarabonnement was 15 euro. Dat kunnen we missen, en gun ik haar ook.
Voor mijn sporten betaal ik voor dit jaar 144 euro. Ik heb de tip opgevolgd om het abonnement meteen weer op te zeggen, zo betaal ik volgend jaar niet de jackpot als ik het vergeet.
Voor de verjaardag van dochter wil ik 50 euro per maand sparen (als het kan). Met haar verjaardag willen we op vakantie zijn, en zo kunnen we er tussen de 300 en 400 euro voor sparen.

Dat ik geen schulden hoef af te betalen scheelt echt een hoop financieel. Ik heb nu nog 209 euro over. Dat gaat in het potje voor het huis. Zo is dat ook weer bijgevuld, en mocht er iets onverwachts komen, kan het er altijd weer uitgehaald worden.

6 opmerkingen:

  1. Ik mis het bedrag voor water, waar je het in een vorige blog over had. Maar goed dat het sparen goed gaat. Gaat het ook goed met afvallen ?
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Water ben ik vergeten. Dank je :-)
      De laatste keer dat ik op de weegschaal stond was er bijna 3 kilo vanaf :-)

      Verwijderen
  2. Ik zou even bellen over de zorgverzekering want als je niet betaald hebt en er doet wat op ben je niet verzekerd. Dat wil je echt niet....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is niet waar. Je bent verplicht een zorgverzekering te hebben en de zorgverzekeraar mag je niet schorsen voor de basisverzekering (wel voor de aanvullende). Maar de basisverzekering (dus waar huisarts, meeste medicijnen, ziekenhuis e.d.) onder valt behoud je altijd, of je er nou voor betaalt of niet.
      Lara

      Verwijderen
  3. Ik ben verbaasd door het hoge bedrag aan toeslagen. Nooit geweten dat het zoveel kon zijn.
    Zeg je het tijdschrift voor dochter ook meteen op? Of is het volgend jaar ook maar 15 euro.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De hoge toeslagen komt door de alleenstaande onderkop (ongeveer 240 euro per maand) en de kinderopvang toeslag (327 euro).
      Het tijdschrift abonnement stopt automatisch na een jaar.

      Verwijderen