maandag 4 januari 2016

De vergoeding van de renovatie

Donderdag vond ik een briefje van de woningbouw in de bus. De opzichter was langs geweest voor de oplevering van de woning, maar ik was niet thuis. Of ik binnen twee werkdagen een afspraak wou maken.
Vanmorgen belde de opzichter zelf voor een telefonische oplevering. Dat kon als alles naar mijn mening goed was.
Ik heb geen klachten meer, de stroom werkt weer goed en ook is er al iemand langs geweest voor de schuurdeur die niet meer op slot kon.

Aan het einde van het gesprek vertelde de opzichter dat ik binnenkort de vergoeding voor de overlast krijg. Ik ging uit van 200 euro, dat was de minimale vergoeding wat iedereen krijgt. Maar ik krijg 475 euro. Daar hing mijn mond wel even van open. Zoveel geld. De vergoeding die ik zou krijgen wou ik sowieso in mijn huis stoppen. Met 275 euro meer kan er ook meer. Maar wat?

De muren moeten geverfd worden, ik wil voor elk raam een gordijn, een nieuw stuk vinyl in de huiskamer, een kast in de huiskamer.
 Op de bovenverdieping zijn er gordijnen, maar beneden niet.
Ik ga, zodra dat geld er is, eerst voor nieuwe gordijnen kijken. Ik hoop deze week nog, het liefst heb ik gordijnen met de 'gratis gemaakt' actie. Het verven wordt de tweede klus, dan is dat klaar voordat er gordijnen hangen. De vloer is als derde aan de beurt, maar dat is handiger in het voorjaar als het droog is. Daarna is het tijd voor de meubels.

Ik verwacht niet dat ik bijna 500 euro aan verf en gordijnen kwijt ben. Wat ik nu over hou, gaat in de pot voor mijn buffer. Dan kan ik in mei een deel van het vakantiegeld voor de vloer en de kast gebruiken.

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuke meevaller! Maar je hebt het ook verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn fijne berichten, geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekkere meevaller zeg! Kun je daar de extra dingen van doen die je anders later wilde gaan doen. Fijn gevoel.

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn zeg zo'n financiële meevaller. Een prettig begin van het nieuwe jaar : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn! Het is jou en je kleine meid gegund! Misschien (een deel)in het Disneypotje, zoals ik al zei,jullie tijd voor Disney komt nog wel ;-)

    Groetjes Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker zeg. Wij kregen een kerststukje voor de maandenlang uitlopende renovatie. Er staat nog wel wat gepland. Wanneer???!! In het nieuwejaar. Dat merkt u vanzelf weL!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat dat betreft is het hier wel beter geregeld. We hadden al een kerstbrood en chocola gekregen, en dan nog de vergoeding erbij.

      Verwijderen