woensdag 27 januari 2016

Energieverbruik januari

Toen ik een week na het begin van mijn prepaid energiecontract erover schreef, was één van de reacties dat je met een beetje winter blijft opwaarderen.
Januari had toch wel wat koudere dagen dan december, en ik moet zeggen, ik keek daar niet naar uit. Want wat zou dat met het gasverbruik gaan doen? 

Gelukkig viel het heel erg mee. 'S nachts laat ik de verwarming op 14 graden staan. Zo blijft het voor dochters hamster wat behagelijker, en op dagen dat dochter en ik allebei van huis zijn zet ik de verwarming ook niet hoger 's ochtends. Met een vest en sloffen aan is het prima te doen voor dat uurtje. De verwarming gaat sowieso niet hoger dan 16 graden, het is dan echt warm in huis. Hoger voelt niet lekker aan.

Ik heb deze maand weer 150 euro opgewaardeerd. Ik begin toch al iets van een buffer te krijgen, voor het geval er toch nog een strenge winter komt. Maar tot nu toe ben ik echt heel tevreden.



3 opmerkingen:

  1. 16 graden klinkt wel enorm koud?! Hier toch echt wel 18,5 - 19,5

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de renovatie was 16 graden ook koud, maar nadat ze geïsoleerd hebben voelt het veel warmer aan.

      Verwijderen