dinsdag 26 januari 2016

Fietsen reparatie

Gisteren met fietsen maakte mijn fiets een raar geluid, en leken de trappers af en toe geen grip te hebben op de ketting. Dat was balen. Met mijn vorige fiets bleek het toen niet mijn ketting te zijn, maar een niet vervangbaar deel in het frame. Ik heb toen een tijdje de oude fiets van mijn moeder mogen lenen, maar ik heb toch liever mijn eigen fiets.

Gelukkig voor mij is mijn jongste broertje fietsenmaker, en ik heb gevraagd of hij een keer wou komen kijken. Vanavond had hij tijd, en tot mijn grote opluchting was het nu echt de ketting, hij zat te los.

Dat mijn broertje fietsenmaker is, heeft me al heel veel geld bespaard. Vooral met mijn vorige fiets, hij is er toen heel veel avonden mee bezig geweest om te proberen mijn fiets nog op te lappen. 
Vandaag was hij er met vijf minuten mee klaar. Ik heb hem 10 euro gegeven voor zijn hulp. Hij vond het zelf niet nodig, maar als ik mijn fiets naar de fietsenmaker had gebracht, was ik minimaal één dag mijn fiets kwijt geweest, en waarschijnlijk veel meer geld.

8 opmerkingen:

  1. had je geen garantie meer? zo lang heb je deze fiets toch nog niet? Handig dat je broer fietsenmaker is! /en super dat hij dat wil doen dan voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zit tot april nog garantie op. Ik had nog een extra servicebeurt kunnen nemen, dan hadden ze het ook wel opgelost, maar het had me 25 euro gekost.

      Verwijderen
    2. pfff, dat is nog best een hoop.

      Verwijderen
    3. Ik vermoed dat dit wel onder de garantie zou vallen, zou raar zijn als dat niet zo was. Ik heb ook pas de ketting laten vervangen op mijn oude fiets, hij fietst nu weer zo lekker licht. :)

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van je familie moet je het hebben.Fijn toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hartstikke fijn dat je broer het heeft gemaakt! Ik vind persoonlijk wel dat ouders en broers, zussen elkaar kunnen helpen zonder betaling, een andere keer kun jij vast wel iets voor hem terug doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn broertje vond het ook niet nodig dat ik geld gaf. Maar ik weet dat hij het kan gebruiken, hij gaat binnenkort op zichzelf wonen :-)

      Verwijderen