vrijdag 29 januari 2016

Gratis wasmiddel

Ik weet van mezelf dat ik heel gevoelig kan zijn voor 'goede' aanbiedingen. Ook waar ik zelf helemaal niks aan heb.  Daarom heb ik een hele tijd geleden een nee-nee sticker op de brievenbus geplakt. Dat scheelt echt een hoop aanbiedingen die ik 'moet' hebben.

Op de tv komen soms ook van die goede aanbiedingen voorbij. Zoals deze week van kruid.vat: gratis wasmiddel bij aankoop van 2 producten van bepaalde merken. Gratis wasmiddel, dat is fijn. Er zitten altijd wel merken bij die ik ook gebruik, zoals deodorant of shampoo.
Ik ben naar de kruid.vat gereden, en heb twee keer de actie gehaald. 

Onderweg naar huis bedacht ik me dat dit zo'n actie is waar ik zelf totaal niks aan heb. Dochter en ik hebben allebei snel eczeem, en van dit merk wasmiddel krijgen we allebei last. Dat is dus niet handig. 
Ik ben doorgereden naar mijn moeder, en heb de flessen wasmiddel aan haar gegeven. Zo worden ze toch goed gebruikt, en mijn moeder was er heel blij mee.

Ik heb me meteen voorgenomen mezelf aan te leren dat ik bij een volgende aanbieding die ik moet hebben eerst tot tien te tellen. Dat geeft me de ruimte om te bedenken of ik het echt nodig heb.

7 opmerkingen:

  1. Even opschrijven waarom je de aanbieding wilt kopen. Hoeveel je ervan in huis hebt. En of je precies dat merk wilt hebben.
    ik deed het en tijd terug. Inmiddels doen aanbiedingen mij niets meer. Tenzij mijn merk goed in de aanbieding is en mijn voorraad laag is.

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En vooral even kijken wat je nu voor je deo betaald. Vaak is het met die merken die ook regelmatig 2+2 gratis hebben. Nu betaal je voor je deo de volle mep en dus eigenlijk voor het wasmiddel dat je, in jouw geval, niet eens gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja gratis is blijkbaar een goede lokker zodat je dingen gaat halen die je niet eens zelf gebruikt. Tot tien tellen lijkt me aan te raden en bedenken dat je in een reclameval stapt en dus blijkbaar gemakkelijk te manipuleren bent. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien helpt dit verhaaltje jou ook. Een vriendin vertelde eens dat haar moeder ook zo van de reclames was. "Als de hondenbrokken in de reclame zijn, dan is mijn moeder in staat deze te kopen ook al hebben we geen hond. Alleen maar omdat ze in de reclame zijn".
    Yasr

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha je bent erin getrapt ;-).....
    Gratis produkten zijn meestal dingen die ik niet wil hebben. Wel koop ik de 2+2 gratis en dan alleen als het deo of shampoo betreft die ik altijd gebruik. Soms vraag ik me trouwens wel eens af of ze de normale prijs niet kunstmatig hoog houden om dan daarna de 2+2 acties te kunnen doen en daarmee een enorme omzetboost te genereren. Ik denk van wel eigenlijk :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gratis bestaat natuurlijk helemaal niet, maar ook ik laat me soms verleiden door zon actie van Amerken terwijl een huismerk dan nog steeds goedkoper en in de meeste gevallen net zo goed en/of lekker is

    BeantwoordenVerwijderen
  7. WasPOEDER is voordeliger en wast vaak beter schoon. En bovendien nog beter voor het milieu, ook gezien het verpakkingsmateriaal!
    De goedkoopste merken (bv Aldi) komen al jarenlang als beste uit tests naar voren.
    Met Robijn of ander duur merk worden mijn vlekken vaak een stuk minder goed verwijderd.
    Maar verder trap ik ook wel eens in reclames, wie niet..

    BeantwoordenVerwijderen