zaterdag 9 januari 2016

Iets voor mezelf doen

In volle overtuiging dat ik dit weekend moest werken, besloot dochter dat ze graag bij mijn ouders wou logeren.
Maar ik had me vergist, ik hoef pas volgend weekend te werken. Dochter is toch gaan logeren, en ik heb het weekend helemaal voor mezelf.

Vooraf had ik al bedacht wat ik zou kunnen gaan doen. Uitslapen zolang ik wil bijvoorbeeld, niemand die me wakker maakt.
Om kwart over 7 was ik klaar wakker...

Er draait een film in de bios die me wel wat lijkt, maar bij navraag begon de film te laat, om 22 uur. Hij draait niet in mijn eigen woonplaats, dus dan zou ik tegen middernacht nog op pad staan. Dat plan werd geschrapt.

Mijn zusje vertelde dat er bij de pri.mark erg leuke kleren waren voor kinderen. Ik zou naar de grote stad kunnen om te kijken voor dochter.
Dat heb ik gister na mijn werk gedaan. Voor de pri.mark moet dochter echt zelf mee, ik zag niks waarvan ik dacht dat dochter het leuk vond.
Ik ben verder gelopen naar de c en a. In den bosch hadden die leuke dingen in de opruiming.
Ik had geluk. Ik vond twee shirts voor een euro (één voor dochter en één voor het buurmeisje), een dik vest, een broek en twee sweaters, bij elkaar 30 euro.

Vandaag was mijn moeder jarig. Ik had bij het tuincentrum een groot boeket bloemen besteld, die vandaag werden bezorgd. Vanmiddag ben ik op bezoek geweest.

Iets voor mezelf doen is toch wel veel lastiger dan ik dacht. Ik ben het denk ik een beetje verleerd.
Een volgende keer probeer ik het gewoon opnieuw.
En morgen kan ik net zolang slapen als ik wil. Voor de herkansing.

9 opmerkingen:

  1. Jammer dat je niet met een vriendin ergens iets kon gaan drinken.
    Jouw relatie met je moeder is gecompliceerd, vind je het niet vervelend dat je dochter er dan zo vaak is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil dochter niet haar oma ontnemen. Mijn moeder en mijn dochter kunnen goed met elkaar overweg. Dat vind ik fijn, daar staat mijn relatie met mijn moeder buiten.

      Verwijderen
    2. Dank voor de uitleg.

      Verwijderen
  2. Lastig he, iets voor jezelf doen. Maak alvast een lijst met dingen die je zou kunnen doen. Een museum bezoeken, zwemmen, een theaterbezoek...moet wel bij je interesse passen natuurlijk.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Of gewoon lekker thuis niets doen, lezen of knutselen. Je hoeft toch niet per sé iets buiten de deur te doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar. Als alleenstaand ouder draait het veel om kind en werk. Ik heb de luxe van een vader die de omgangsregeling zeer trouw na komt (en meer), dus regelmatig een weekend voor mijzelf. Dan went het, maar soms blijft het moeilijk om dan tot dingen te komen.

    Heel herkenbaar van dat uitslapen, lukt mij ook niet meer. Wat ik vaak doe is mijzelf dan een middagdutje gunnen. Heerlijk met de kat op de bank.

    En Lot: dingen buiten de deur zonder kind, zijn nu net de dingen waar je als alleenstaand ouder met een jong kind niet aan toekomt. 's avonds als ze in bed liggen heb je genoeg tijd om te lezen en te knutselen. Daarbij moet je dat dan ook nog maar leuk vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik sprak uit eigen ervaring als alleenstaande moeder. Ik vond het juist heerlijk alleen thuis te zijn en niet te zorgen en aandacht te geven aan kind en alleen dat te doen waar ik zin in had op dat moment of juist lekker niets doen.

      Verwijderen
  5. Ik heb als goed voornemen (mijn enige voornemen) om meer dingen te leren voor mijn cupcakes en taarten, ik begin goed want ik heb al 3 workshops geboekt en maandag begint de eerste.
    Ik had eerst ook geen hobby's, al druk genoeg immers, maar toen ik dus een keer met een vriendin een workshop cupcakes versieren ging doen (was een verjaardagscadeau voor haar) kwam ik erachter dat ik dat dus ontzettend leuk vind en dat ik er helemaal ontspannen van word!
    Dus als je iets voor jezelf wilt gaan doen kan je misschien eens kijken naar workshops bij jou in de buurt, hoeft natuurlijk geen cupcakes te zijn, misschien houtbewerken, offeuh... ja noem eens wat?
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vond het in het begin ook raar dat ik zoveel tijd voor mezelf had. Uitslapen...was da?? Lukt mij ook niet meer hoor. Maar ik kan wel lekker urenlang rondlopen in mn campingsmoking en lekker in huis aanrommelen, beetje tv zien, beetje lezen, wasje draaien...zo kom ik de dagen wel weer door....Ik hoef niet altijd perse buiten de deur iets te gaan doen, maar zo heel af en toe is het wel even lekker om erop uit te gaan.

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen