zondag 31 januari 2016

Maanddoelen februari

Omdat het morgen alweer februari is, wordt het tijd om mijn nieuwe maanddoelen te gaan bedenken.


  • Sparen voor de buffer: Tot gisteravond had ik het idee dat ik mijn buffer op €350 wou krijgen. Maar mijn broertje klopte opnieuw voor hulp aan, hij had zich niet gerealiseerd dat het uitbetaalde vakantiegeld van zijn uitkering af zou gaan... Ik heb hem beloofd te helpen als dat nodig is, en dat zal ik ook doen. Maar hij moet van mij morgen eerst bellen voor een betalingsregeling bij de woningbouw. Afhankelijk daarvan kijken we samen hoeveel hulp hij wel of niet nodig heeft. In plaats van een bedrag voor mijn buffer opzij te zetten heb ik besloten in februari weer een maand van €2,50 per dag te leven. Het overgebleven geld kan naar de buffer toe, ook als ik niks hoef te betalen voor mijn broertje kan dat geen kwaad :-) 
  • 20 keer fruit eten: Ook komende maand maak ik daar een doel van. Op woensdag staat er op de markt een kraam met goedkoop fruit, daar wil ik deze maand ons fruit gaan kopen.
  • Afvallen: Mijn doel komende maand wordt mijn gewicht op 88 kilo te krijgen. Dat is twee kilo afvallen met mijn gewicht van nu.
  • Handwerkprojecten: In februari wil ik twee handwerkprojecten maken, en er twee afmaken. Deze maand was ik vrij snel klaar met mijn doelen, daarom wil ik nu één project extra doen.
  • Sporten: Van het sporten ga ik ook een doel maken. Ik merk aan mezelf dat ik redenen aan het bedenken ben waarom ik niet hoef te gaan. Dat is niet de manier. In februari ga ik minimaal drie keer sporten. Dat is op twee woensdagen, en nog één zelf te kiezen dag wanneer ik vrij heb. 

5 opmerkingen:

  1. Grappig doel die 20 keer fruit eten.
    Ik begin mijn dag met fruit en zou makkelijk 3-4 op kunnen, maar ik hou het bij 1 of 2 omdat er toch wel veel fruitsuiker inzit en dat bevordert afvallen/op gewicht blijven niet zo erg.

    Sporten blijft lastig voor de meesten van ons.
    Ik ben elke wek van plan vooral de dagelijkse oefeningen om soepelere spieren te krijgen thuis goed te doen. Het probleem is altijd dat je zo makkelijk denkt dat doe ik straks wel.
    Dus± ik ga over 5 minuten ze doen! En vanavond tijdens TV kijken 30 min. op zo´n klein fietsje wat je voor je stoel kan zetten, echt te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo, nog ivm je vorig berichtje jammer dat ik niet bij je in de beurt woon ik heb ongeveer hetzelfde gewicht en dan konden we een beetje kledij doorgeven ik probeer dat vaak te doen met kledij van mijn dochter van 18j haar kledij geef ik door aan een hele lieve dame met een iets jongere dochter en ik weet dat ze het kan gebruiken en ik weet dat ze er erg blij mee is want ooit mocht ik es enkele dagjes in haar caravan op een nederlandse camping leuk en ik mocht niet weigeren..en als ik honger heb probeer ik eerst een salade te eten met alleen wat kruiden olijfolie en azijn over en dan pas brood of warm eten en ja bewegen zucht ik doe dat echt niet graag maar ik wel zo graag nog 10kg af ik ben ook een kleintje 1m60!dus ik moet ! maar ik had ooit maat 52/54 nu kan ik al in een jeansbroek maat 44 das al beter hé dus jij niet opgeven je bent niet alleen meid !lieve groet Jezebelle uitB

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een geweldig idee om te proberen met 2,50 per dag rond te komen, wil ik ook gaan proberen (ik woon alleen, dus zou best kunnen lukken). Ik laat (eerlijk) weten of het me lukte.
    Berber

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zou het toch mooi zijn dat je gewoon een sport zou vinden die je echt leuk vindt. Sporten kan namelijk echt leuk zijn. Dan zou je zonder enig probleem misschien "zelfs" wel twee keer per week gaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief dat je je broer zo helpt!

    En wat dat sporten betreft: heel herkenbaar. Ik ben vaak ook redenen aan het verzinnen om niet te hoeven gaan. Maar dan houd ik mezelf voor: wat is nou 30 minuten! En dan ga ik!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen