zondag 24 januari 2016

Maanddoelen januari


Nog een week en dan is januari alweer voorbij. Kijkend naar mijn maanddoelen gaat het goed:
  • €200 sparen voor de buffer. Dat bedrag staat nu op €110 euro. Doordat ik de huur van mijn broertje had betaald schoot het sparen erbij in. Mijn broertje heeft daar nu 110 euro van terug betaald.
  • 20 keer fruit eten. Dat doel is behaald. Ik heb bij de ac.tion een staafmixer gekocht, en elke dag maak ik van 2-3 bananen, 2 peren en een sinaasappel (en soms nog een mandarijn) een smootie. Erg lekker, ook dochter geniet heel erg van het fruit. In plaats van vla na het eten, nemen we nu de smootie.
  • Twee kilo afvallen. Ik begon 1 januari op 93,6 kilo. Vanmorgen gaf mijn weegschaal 90,2 kilo aan. Nog steeds teveel, maar ik heb mijn doel gehaald. 
  • Twee handwerkprojecten (af)maken. Ook dat doel heb ik gehaald. Ik heb 1 lap geborduurd, en twee onafgemaakte setjes poppenkleding afgemaakt. Ik heb nu elf setjes om met koningsdag te verkopen.
Ik ben tevreden.













14 opmerkingen:

  1. Heel knap gedaan. Mooie kleertjes.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed van je!! Ben jaloers op je kilo's die je al kwijt bent ;-) En wat een leuke kleertjes kun je toch maken! En met die buffer van je komt het helemaal goed!

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke poppekleding, eb je daar patroontjes van of doe je dit uit de losse pols

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De inspiratie haal ik uit de bladen van Andrea kreativ (tegenwoordig marie's poppenmode). Die patronen pas ik voor mezelf aan, ik gebruik andere en goedkopere wol.

      Verwijderen
  4. ik zal eens vragen of mijn schoondochter zo,n blad wil opsturen ik kom in het iternet maar weinig poppenkleding breipatroontjes tegen en kleindochter begint nu een echte poppenmoeder te worden Bedakt voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke poppekleertjes, maar deze zijn zeker wel voor een kleine pop of ook voor de b.aby bo.rn?

    En de kilo's gaan ook lekker, goed van je hoor. En nu je je broer niet (meer) hoeft te helpen gaat het sparen weer beter. JE bent goed bezig.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die kleertjes maak ik voor de bo.rn pop, in de winkel zijn die dingen zo achterlijk duur.

      Verwijderen
  6. Hai, wat leuk en goed bezig met je maanddoelen. Ik vind dat je een leuke blog hebt. Doeg Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie spulletjes heb je gemaakt! Je zou zo een internetwinkeltje kunnen beginnen.

    Groetjes,
    N.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heb je al eens bij Pinterest gekeken? daar is echt heel veel te vinden, ook patroontjes
    Berber

    BeantwoordenVerwijderen