zondag 17 januari 2016

Mee werken

Toen dochter ongeveer twee jaar was, heb ik haar meegenomen naar mijn werk. Eén keer per week moest de schone was rondgebracht worden, en als ik vrij was gingen dochter en ik helpen met het rondbrengen. Mijn collega was blij met de vrijwillige hulp, en het was leuk.
Dochter leerde al snel dat al die oude mensen niet eng zijn, maar ook dat ze heel vrijgevig zijn met snoepjes...

Toen dochter eenmaal op school zat kon ze niet meer helpen met de was, wat ze heel jammer vond. Ze kwam graag op mijn werk.
Af en toe gaat dochter in het weekend mee. Zolang ze niet luidruchtig is, en het niet te vaak gebeurd mag het. Ze luistert goed naar mijn aanwijzingen, als ik zeg dat ze ergens niet naar binnen mag, wacht ze buiten op de gang.

Nu ze groter wordt kan ze steeds meer. Ook vandaag ging ze weer een keer mee. Elke keer weer verbaas ik me erover hoe snel ze groot wordt. Ze werkt ook echt mee, ze schenkt koffie en thee in, en ze kletst graag tegen de bewoners. Ook tegen de collega's is ze heel beleefd.
En het was erg leuk en gezellig om haar om me heen te hebben :-)

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat ze af en toe mee mag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn voor jullie dat dat kan en weer blijkt hoe goed je haar opvoedt. Zo leert ze spelenderwijs wat er in de wereld speelt.

    BeantwoordenVerwijderen