maandag 11 januari 2016

Rijk zijn

Gisteren ging het in de kerk over een rijk leven hebben, wat dat betekend voor verschillende mensen. Ik vind dat altijd interessante discussies, mensen kunnen zich op veel verschillende manieren rijk voelen.

Ik voel me persoonlijk ook heel rijk. Ik heb een ontzettend lief kind waar ik meer dan wat dan ook van hou, ik heb een heel fijn huis om in te wonen, en ik heb ontzettend leuk werk waar ik geniet van de mensen om me heen.

Als ik dan de beelden van uitgehongerde mensen in Syriƫ zie, besef ik des te meer hoe rijk we hier in Nederland zijn, hoeveel geluk we hebben hier geboren te zijn.
Voor mij heel veel redenen om heel dankbaar te zijn voor mijn leven!

3 opmerkingen:

  1. Goed dat je dat ziet, veel mensen in Nederland hebben het helaas niet meer door....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net als Ineke al zegt, veel mensen zien dat niet meer zo.... Heel jammer, want tel je zegeningen zeg ik altijd maar. Gezond zijn is onbetaalbaar, daar kan geen goud tegenop. De mensen om je heen hebben waar je van houdt...dat vind ik het allerbelangRIJKste...

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik voel me heel rijk. We zijn allemaal gezond, hebben van alles genoeg, ik kan van heel veel dingen genieten. Ik ben het helemaal met je eens dat dat echte rijkdom is.

    BeantwoordenVerwijderen