woensdag 13 januari 2016

Spaarchallenge

Op een aantal blogs zag ik het voorbij komen, de spaarchallenge. Elke week een oplopend (of aflopend) bedrag sparen.
Ik vind dat persoonlijk een erg leuke uitdaging, maar ik weet ook dat het voor mij niet gaat werken.

Ik ben gaan denken over een manier die voor mij wel kan werken. Ik denk dat ik het weet.
Ik ga van €10 tot €120 per maand sparen. Elk tiental daartussen wil ik een keer laten voorkomen, maar het maakt niet uit in welke volgorde.
Dat geld komt van het boodschappengeld wat over is.

Als het goed is heb ik dan in december 780 euro extra gespaard. Maar dan wel voor de leuke dingen: het weekendje slag.haren en het kerstuitje.

3 opmerkingen:

  1. Alle manieren van sparen zijn goed, als het maar zorgt voor een buffertje voor het een of ander. Heb je dat ook behalve je leuke dingen potje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de buffer wil ik elke maand minimaal 200 euro sparen, mijn doel voor 2016 is een buffer van 2000 euro te krijgen.

      Verwijderen
  2. Dat is veel geld van een redelijk laag inkomen! Maar eerder heb je al veel spaarzin laten zien dus wie weet gaat dat deze keer ook weer lukken. Jezelf niet te hard afvallen als t toch niet lukt! Ingrid (SE)

    BeantwoordenVerwijderen