maandag 25 januari 2016

Zekerheden

Gister in de kerk ging het in de zekerheden die we allemaal willen hebben, en wanneer het creëren daarvan doorslaat. En over het vertrouwen hebben in God.
Ik vond dat een interessant onderwerp. Ik probeer ook veel zekerheden voor mezelf te creëren.

Ervan uitgaande dat het huis waar ik werk over een paar jaar de deuren sluit, misschien wel eerder, en de dreiging dat er geen geld meer is om mijn functie in stand te houden, probeer ik me daar op voor te bereiden.
Vorig jaar al mijn schulden wegwerken, want schulden werken nooit positief. Dit jaar is voor mijn buffer. Maar ik heb ook cadeau kaarten van de jum.bo en de appie. Want de zekerheid van boodschappen kunnen doen vind ik ook heel fijn. Of wat te denken van mijn snel groeiende voorraad? Snel zullen we niet verhongeren.

Vertrouwen in God heb ik. Maar ik moet ook mijn eigen verantwoordelijkheid nemen. Ik besef me ook heel goed dat ik niet moet doorslaan. Mijn plan volgen is prima. Want ook al zou ik boventallig worden, de wereld stort niet meteen in.

6 opmerkingen:

  1. Let er bij de cadeau kaarten goed op dat ze vaak een beperkte geldigheidsduur hebben, vaak maar een jaar na UITGIFTE en dat kan dus een datum zijn kort nadat jij die kaart gekregen hebt.

    Vertrouwen op God is prima, maar die mag je best een handje helpen idd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die van de appie zijn 3 jaar geldig, van de jumbo onbeperkt.

      Verwijderen
    2. Tot het bedrijf failliet gaat en dan heb je niks. Bonnen snel uitgeven en geld wat je bespaart apart zetten.

      Verwijderen
  2. Qua ooit je baan verliezen, heb je er al eens aan gedacht in de avonduren een studie te doen? Al is het EHBO, of administratiefs. Genoeg keuze ook in thuisstudies. Nu zit er geen druk op, en als het ooit nodig is kan je al die studies ook op je CV zetten.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. .....voorraad en een buffer ben je gauw doorheen als je geen baan hebt. Je zou, zoals Greet ook al schrijft, een opleiding kunnen volgen in je vrije tijd en ook alvast naar een andere baan uitkijken. Wachten op iets wat ooit zal komen helpt je niet vooruit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken dat. Ik werk ook graag aan mijn eigen zekerheden. Dat geeft ook een gevoel van controle.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen