vrijdag 26 februari 2016

De meidendag

Vandaag hadden dochter en ik onze meidendag. Omdat we samen besloten het alleen bij de bioscoop te houden, mocht dochter het buurmeisje ook uitnodigen.

De meiden besloten samen dat ze naar de chipmunks wilden. Een andere voorkeur was een 3D film, maar die zat niet bij de ochtend voorstellingen.
De ochtend voorstellingen zijn 5 euro per persoon, dat scheelt de helft van normaal.

De twee meiden hebben met volle teugen genoten. Voor de film mochten ze allebei 150 gram snoep kopen, bij elkaar 5 euro. In de pauze hebben we alle drie een flesje drinken en een plak cake genomen, bij elkaar 12 euro.

Het is leuk om de meisjes zo te zien genieten. Dat was het geld meer dan waard, en ik ben onder mijn budget gebleven. Het was een leuke afsluiting van de vakantie!

7 opmerkingen:

  1. Vandaag ben ik ook met mijn dochter naar alvin en de chipmunks geweest. Het was zelfs voor volwassenen nog wel een leuke film. Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor 5 euro kun je in de supermarkt heel wat meer snoepjes kopen. Als je die zelf in bakjes doet kun je thuis alvast snoep scheppen....En zo heb je ook nog voor een volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit zijn de dagen met een gouden randje. Lekker genieten en dit kan je niemand meer afpakken. Jij bent een super mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @anoniem het is niet de bedoeling om zelf snoep van thuis mee te nemen in de bioscoop, daar wordt op gelet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar wordt niet heel moeilijk over gedaan, maar ik moet geen voorraden snoep thuis hebben liggen. Bovendien is het al een feestje op zich voor de meiden dat ze bij die snoepmuur zelf kunnen kiezen wat ze willen en in een zak mogen scheppen.

      Verwijderen
    2. Daar heb je helemaal gelijk in, dat vinden de kinderen hartstikke leuk

      Verwijderen
  5. Bij Pathé Arena waar we regelmatig een filmpje pakken, kun je zonder problemen zelf wat snoep meenemen. Alleen moet je niet hetzelfde assorti nemen als de bios. Pauze zit er niet in. Ik laat dochter ook een klein zakje scheppen omdat ze het zo leuk vindt en zoon neemt dan warme nacho's met kaassaus. Ik schrik alleen altijd weer van de prijzen.
    Zelf ga ik met vriendinnen regelmatig naar een ladiesnight. Dan krijg je een drankje en een tasje met oa wat lekkers en popcorn. Tuurlijk betaal je dat ook zelf.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen