woensdag 10 februari 2016

Een extra thuis-blijf-dagje

Gisterochtend toen ik nog in bed lag, hoorde ik dochter een paar keer naar de wc rennen. Na de vierde keer heb ik gevraagd of alles goed was, en zei ze dat ze diarree had. Tja, dat heerst behoorlijk, dus dat kan.

Bij het afmelden op school, verzuchte de directrice "ook al?"
Er bleken meerdere kinderen met dezelfde klachten afgemeld te zijn. De directrice vroeg of als dochter opgeknapt leek, ik haar nog een dag extra thuis wou houden.
Ik kan me ergere dingen voorstellen :-) Ik snap het verzoek wel, het is een besmettelijk virus, en met beide virussen in omloop is de school al heel erg rustig.

Dus zo is dochter nog een extra dagje thuis. Dochter zit te genieten voor de televisie, al die leuke kinderprogramma's die ze vandaag kan zien.
Toen ze mij vanmorgen hoorde hoesten kwam ze spontaan een glas drinken, honing en dropjes brengen. "Mam, nu kan ik de hele dag voor jouw zorgen."

4 opmerkingen:

  1. Lief kind- Geniet er maar van want op deze leeftijd zijn ze vaak heel behulpzaam.
    Als puber zijn ze teveel met hun eigen dingen bezig om nog aandacht aan anderen te besteden. Dan moet je alles echt vragen en nog blij zijn dat ze het doen, want ze lijken ook nogaleens dement op die leeftijd zoveel vergeten ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schat van een kind heb je toch!
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schat van een kind heb je toch!
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve en sociale dochter....geniet maar lekker met haar samen.

    BeantwoordenVerwijderen