dinsdag 2 februari 2016

Gebrand

Met hete pannen/bakblikken ben ik niet de meest handige persoon op deze wereld. Een paar keer per jaar bezeer ik mezelf daarmee. Koelen en een vervelend gevoel verder, gaat het snel weer over.

Vandaag kreeg ik op mijn werk hete soep over mijn hand heen. Eerst voelde ik niet dat ik er iets over heen kreeg, maar dat veranderde snel. Het was heel heet. Ik heb meteen mijn hand onder het lauwe water gehouden, maar na een kwartier koelen was het nog niet veel beter. Dat deed verrekte zeer.
In de pauze daarna heb ik mijn hand in een bak water gehouden, hopelijk zou het na dat half uur pauze beter gaan. Mijn collega's hadden er hun twijfels over, en hadden onderling mijn werk zo verdeeld dat ik naar huis mocht. Ik vond dat heel erg lief.

Ik heb thuis wat geld uit mijn pot gepakt, en ben naar de e.tos gereden, om wat verkoelends te halen. De spray die me werd aangeraden werkt goed.

Gelukkig valt het mee, tussen mijn vingers is het nog pijnlijk en rood, maar de brand is eruit, en gelukkig heb ik geen blaren gekregen. De volgende keer kijk ik toch wel wat beter uit met het hete eten!

5 opmerkingen:

  1. Volgende keer niks aan dure middeltjes kopen.. Gewoon groene zeep er op!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn huid reageert heel allergisch op groene zeep. Dat geeft nog veel meer ellende aan verschrikkelijke jeuk.

      Verwijderen
  2. Wat naar,Ik brand mij ook regelmatig. De huisarts adviseerde al ovenwanten te kopen :-) Tegenwoordig heb ik standaard een tube zilversulfadiazine liggen voor als koelen niet genoeg is (op recept verkrijgbaar) en ik vind het beter werken dan alles wat ik eerder probeerde.Het versterkt heel even de pijn en daarna is het weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hè bah, zo pijnlijk ook. De blaren kunnen morgen ook nog komen. Had het enkele weken ook op mijn werk, kokende fluitketel van het vuur gepakt zonder pannenlap ( thuis heb een koudgreep) Ook tijdje gekoeld onder lauw water en daarna sudocreme erop (billenzalf voor baby's) heb ik altijd voorhanden en haalt de brand er ook uit. Hopelijk hebben we ons voor de laatste keer gebrand ;)

    BeantwoordenVerwijderen