woensdag 10 februari 2016

Het rapportgesprek

Vandaag stond op school het rapport gesprek van dochter gepland. Daar keek ik vandaag niet naar uit, door de regen naar school fietsen. Gelukkig voor mij belde toen ik op het punt van vertrekken stond mijn broertje, hij ging boodschappen doen, of ik ook wat nodig had. Ik heb op een lift gevraagd en gekregen :-)

Het oudergesprek was positief. De juf had zich in het verslag van het onderzoek verdiept, en bracht ook het onderwerp speciaal onderwijs weer naar voren, dat werd toen als advies gegeven. De juf vroeg zich af wat daarin wijsheid was, wat is voor dochter het beste? Qua gedrag is dochter een heel stuk jonger dan haar klasgenoten, het verschil lijkt ook steeds groter te worden.
In groep 3 speelde dat ook, in groep 4 en groep 5 trok dochter naar de kinderen van groep 3, daar kon ze het goed mee vinden. De juf en ik hopen dat ze volgend schooljaar ook wat meer aansluiting kan vinden bij de zesde groepers.
Tot nu toe vind dochter het nog steeds heerlijk om naar school te gaan. En dat is positief.

Ik ben blij met deze school. Ik weet zeker dat wat het ook gaat worden, het in het belang van mijn kind is, niet omdat het de makkelijkste oplossing is.

1 opmerking:

  1. Heerlijk dat je dochter het zo naar de zin heeft.Er op hopen dat ze volgend jaar meer aansluiting zal vinden bij de zesde groepers zal denk ik niet het geval zijn. Dat is voor ons als volwassenen een wens maar zo beredeneren kinderen niet.
    Zij spelen met kinderen die bij hun emotionele leeftijd en interesses aansluiten. Ook je dochter doet dit. Ze voelt zich duidelijk prettig bij derde groepers.
    Het zich gelukkig voelen van je dochter staat bovenaan en dat zie ik ook steeds in je verhalen terug.

    BeantwoordenVerwijderen