zondag 14 februari 2016

Mijn bed

Vier jaar geleden sliep ik op een opklapbed, een redelijk goedkoop ding van 100 euro, met een dunne matras. Meer gunde ik mezelf niet. Dochter had wel een goed bed en matras.
Tot één van de hulpverleners me wist te overtuigen dat ik zelf ook een lekker bed verdiende. Ik besloot een tweepersoons bed te kopen. Daar was de hulpverlener blij mee. Ik was toen al heel sceptisch over een partner in de toekomst, en zij maakte zich daar zorgen over, ze vond het niet normaal.
Ik liet haar maar in de waan. Want ik wou geen slaapplek naast mij voor een man, maar voor mijn dochter. Een bed met twee aparte matrassen.

Dochter en ik maakte de afspraak dat ze één dag per week in mijn bed mocht slapen. Voor haar een feestavond, waar ze elke week erg van genoot.
Naarmate ze ouder werd, is het minder regelmatig geworden dat ze bij mij slaapt. Maar af en toe heeft ze het nog nodig. Na een zware dag op school, of als ze even niet zo lekker is.
Ik geniet er ook nog steeds van. Dochter is al groot, maar af en toe nog steeds mijn kleine meisje :-)




8 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch? Hier kruipt er soms 's ochtends ook nog een even nog een kwartiertje bij. Heel gezellig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook hoor, ze is 10, maar vindt het heerlijk om bij mij te slapen. Collega van mij raadde mij aan om een tweepersoons bed te nemen na mijn scheiding: niet voor een vent maar voor de kinderen, had zij ook en beviel erg goed. Ik ben nog steeds erg blij met haar advies.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig toch! Ik vind een meisje van 8 trouwens nog een kind, zeker niet groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lief hoor , zo op z-n tijd !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig he. Hier ook hoor en die is 12. Zolang hij het leuk en gezellig vindt houden we het lekker zo. Er komt vanzelf wel een tijd dat hij het niet meer wil. Tot die tijd genieten wij er allebei van.
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om zoiets speciaals te hebben! En in je eentje is zo'n tweepersoonsbed heerlijk ruim : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toen onze zoon stuk jonger was (nu 25), zeg maar tot zn 12de ongeveer, kwam hij s nachts af en toe bij ons liggen als er iets spannends was (sinterklaas, iets op school....). Vonden we prima ook al lagen wij beiden elk al snel op een rand van het bed en hij luxe in het midden (1.80 breed bed)! Hij had van die puntige ellebogen dat je gauw opschoof. Echter,als hij begon te klagen over "heet in bed" of "weinig plaats" kreeg hij de keuze om dan maar naar zn eigen bed terug te gaan of stil te zijn. Hij heeft die nachtelijke uitstapjes wel nodig gehad dus was meestal geen probleem voor ons. Als je op die manier toch wat extra veiligheid kan geven?! Ingrid (SE)

    BeantwoordenVerwijderen