donderdag 11 februari 2016

Trouwjurk

Gisteren op het radionieuws was er een item dat de trouwjurken van de zee.man in een mum van tijd uitverkocht waren.
Trouwjurk bij zee.man? Nieuwsgierig keek ik op de site. Er was weer een nieuwe voorraad erop gezet. Voor 30 euro vond ik het echt een hele mooie jurk. Meteen vergat ik mijn doel om dit jaar geen nieuwe kleding te kopen. Zo'n goede aanbieding... Gelukkig wist ik nog wel mijn andere voornemen te herinneren, eerst tot 10 tellen en bedenken of ik de aanbieding wel echt nodig heb.

Voor mezelf in ieder geval niet. Ik moet geen mannen bij mij in de buurt hebben, en dat voelt prima. Of dat ooit veranderd, geen idee, maar ik denk het niet. Bovendien passen mijn borsten nooit in de kleding van zee.man. Volgens mijn zusje maar een detail, maar het is toch fijn als ze er toch bij kunnen.

Dochter zat naast me, en was heel hulpvaardig. Misschien ga ik wel ooit trouwen mama, met Johan (haar grote liefde op dit moment). Probeer daar maar eens wat tegenin te brengen...
Het tot tien tellen had wel geholpen om weer met beide benen op de grond te komen.
Voor jouw kunnen we nog geen trouwjurk kopen lieverd. Want alles moet nog groeien, en wie weet wat voor maat je tegen die tijd hebt. 

En zo heb ik geen trouwjurk besteld. Het zou onder de categorie doodzonde vallen, nog nuttelozer dan het wasmiddel. Daar heb ik nog iemand blij mee kunnen maken. Maar aan wie slijt je een trouwjurk...

7 opmerkingen:

  1. Ik vond het wel een superstunt van de Zeeman! Wie weet, komt er over een paar jaar wel weer zo'n aanbieding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan erg genieten om zoiets goed te bekijken en dan voor mezelf te denken "dat heb ik lekker niet nodig". Die bruidsjurk,de nieuwste keukensnufjes van Jamie Olivier, nieuwe rage in inrichten huis.
    Maar...ik mag wel dit jaar weer een mooi zomerjurkje kopen. Daar kijk ik naar uit. Dat maakt het makkelijk die trouwjurk te laten war hij is, in de winkel.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja als je zelf niet gaat trouwen lijkt het me een nutteloze aankoop. ;)

    Hoewel de mensen die dezelfde jurk voor hoge bedragen op marktplaats aanbieden daar blijkbaar anders over denken. Er staan echt tientallen advertenties ervoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gedaan! Ik herken de koopdrang helemaal. Ik ben al getrouwd maar kreeg ook jeukende vingers om de jurk te kopen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik begrijp dus echt niet waarom je een trouwjurk zou kopen als je niet van plan bent te trouwen! ik ben bang voor paarden en zal dus nooit rijkleding kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 't Is mij ook compleet onduidelijk waarom je in de verleiding zou komen om een trouwjurk te kopen als je helemaal geen trouwplannen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uh.... omdat het gewoon een hele mooie jurk is?
      Ook ik voel soms bij mooie dingen even een koopneiging opkomen. Dat wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk iets gekocht wordt, maar sommige dingen zijn zo mooi, dat mijn eerste gedachte is 'Hebben!'

      Verwijderen