donderdag 18 februari 2016

Vluchten

Elk jaar ga ik met een groepje vrouwen uit de kerk naar de ladies night van de eo. Elk jaar wordt er een inspirerende film gedraaid, dit jaar the good lie, een film over vluchtelingenkinderen uit Soedan.

Ik vond het een hele heftige film. Het stuk dat waar ze ook gingen/vluchtten, overal was het gevaar. Eenmaal in het kamp het uitzichtloze, en na 13 jaar kamp de reis naar Amerika, en alles wat ze niet kenden.

Een inspirerende film was het zeker. En tijdens het napraten ook het besef, hoeveel geluk hebben wij dat we in Nederland zijn geboren. Dat we in vrijheid mogen leven. En ook dat we ons geluk mogen delen met anderen. We hebben hier ontzettend veel om dankbaar voor te zijn!

3 opmerkingen:

  1. Toch zijn er ook kinderen en vrouwen die in Nederland moeten vluchten, voor huiselijk geweld, of voor loverboys en pooiers. Een enkeling laat alles achter om te ontvluchten uit streng kerkelijke achtergrond en bouwt elders zonder familie weer een leven op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt als een goede film. Ik bedenk me ook regelmatig hoe ik bof dat ik toevallig in Nederland geboren ben!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O ja helemaal mee eens, de kansen die ik hier heb gehad en hoe goed ik terecht ben gekomen heeft zeker te maken met het land waar ik geboren ben. Natuurlijk heb ik ook tegenslagen in het leven gehad maar nooit zo erg als dat ik in een derdewereldland geboren zou zijn. Het is en ouderwets woord, maar ik ben echt dankbaar. :)

    BeantwoordenVerwijderen