donderdag 17 maart 2016

Afzwemmen

Vandaag is de grote dag voor dochter, vandaag is het diploma zwemmen. Vorige week heeft ze met het proefzwemmen heel erg goed gezwommen.
Vanmorgen was dochter erg nerveus, ik heb haar uitgelegd dat het precies hetzelfde is als vorige week. Je mag alleen meedoen met het diploma zwemmen als ze denken dat je het haalt.

Voor de kosten had ik 50 euro gereserveerd, dat bleek meer dan genoeg te zijn. Het kost 8 euro. Ik ben na mijn werk langs de ac.tion gereden, en heb een knuffel en een barbie voor haar gekocht als cadeautje. 

Ik ben trots op mijn dochter. Ze heeft er hard voor gewerkt om voor de zomervakantie haar zwemdiploma te halen, zodat ze in het zwembad op vakantie geen bandjes om hoeft. En dat is haar zo goed als zeker gelukt :-)

Update: het is haar gelukt. Dochter heeft haar A-dipoma binnen!!! :-D 

18 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd!! Jeeej, wat zal ze blij zijn!!

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze is heel blij, en ze straalde van trots :-)

      Verwijderen
  2. Wat fijn, gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super, gefeliciteerd!

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd! Dat is toch altijd weer heel fijn!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd! Het blijft een dingetje zo'n zwemdiploma, voor de A want dat duurt altijd zo lang.

    Groetjes,
    Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartstikke leuk gefeliciteerd! Mag ik vragen of je financiële situatie de reden is dat je dochter "al" 8 is met afzwemmen? Ik ben voorstander van vroeg leren zwemmen aangezien we in zo'n waterrijk land wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn financiële situatie heeft niks met haar leeftijd te maken (ze is nu 9), ze heeft wat meer tijd nodig gehad om haar angsten te overwinnen. Ze is iets minder dan 2,5 jaar bezig geweest voor haar A-dipoma. Maar daar staat tegenover dat ze niet meer bang is voor water, en echt goed zwemt.

      Verwijderen
    2. Jeetje wat een tijd. Fijn dat ze het dan nog steeds leuk (of misschien wel leuker) vindt. De meeste kinderen (en ouders :D) zijn er na een paar maanden al helemaal klaar mee! En helemaal fijn dat ze geen angst meer heeft voor water.
      Groetjes

      Verwijderen
    3. Mijn dochter is het zwemmen heerlijk gaan vinden. Ik heb van de donderdagavond mijn leesavond gemaakt. Zo doen we allebei iets wat we leuk vinden :-)

      Verwijderen
  7. Gefeliciteerd! Gaat ze nog verder met haar B diploma?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten. Het verschil per diploma is met zwemmen echt goed te zien. Ik hoop dat ze ook nog voor haar C gaat.

      Verwijderen