zondag 20 maart 2016

Bijverdienen

Ik ben me al een paar maanden aan het voornemen om een maand niks extra te werken, alleen mijn uren volgens het rooster. Tot nu toe is er van dat voornemen nog weinig terecht gekomen. Of ik zie een gat op het rooster, of ik word gevraagd om een extra dienst te draaien.
En eerlijk is eerlijk, extra geld is nooit weg.

Ik zit met mijn salaris onder het minimumloon. Daardoor krijg ik met de toeslagen het maximale bedrag (ik weet het, het is heel oneerlijk geregeld).
Ik was toch wel nieuwsgierig wat ik nodig mag verdienen bovenop mijn jaarsalaris. Ook om vervelende verrassingen te voorkomen. Voorlopig hoef ik me geen zorgen te maken, ik mag in 2016 €5000 meer verdienen dan vorig jaar. Voorlopig kom ik daar niet aan, en kan ik nog heel wat extra diensten draaien.

5 opmerkingen:

  1. Nou gelukkig. Stel je voor dat je iets van je toeslagen in moet leveren, dat zou echt een vervelende verrassing zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik word niet blij van onverwachte rekeningen, dat klopt. Dan weet ik het graag vantevoren.

      Verwijderen
  2. Een alleenstaande ouder heeft het denk ik al moeilijk genoeg. Het is niet niks om in je uppie een kind op te voeden. Gelukkig dat er toeslagen bestaan in Nederland zodat een alleenstaande ouder niet full-time hoeft te werken maar ook nog de nodige aandacht aan zijn/haar kind(eren) kan besteden.
    Groetjes Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt zouden ze voor de directeur van een onderneming (MKB) (DGA) ook eens moeten doen. Die mensen krijgen helemaal niets (ook niet als het misgaat) terwijl zij (meestal) knetterhard werken en ervoor zorgen dat heel veel gezinnen kunnen eten!
    Het is zeker wel oneerlijk verdeeld in Nederland....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je krijgt de maximale toeslag als je inkomen op jaarbasis bruto niet hoger is dan 19500 euro. Dus netto zo'n 1100 euro per maand. De afgelopen 3 maandem heb je zoals je schrijft daar al boven gezeten. Extra geld is leuk, maar minder leuk als je door al die extra overwerk straks niet terugbetalen omdat je net boven de grens uitkomt.

    BeantwoordenVerwijderen