zondag 6 maart 2016

Door rood gereden?

Toen ik aan het eind van de middag de pannenkoeken op mijn werk ging afleveren, wou dochter graag mee op haar skeelers. Prima, het is vlakbij, en ook gezellig om even samen te gaan.

Bij het stoplicht stond het fietserslicht op groen, het voetgangerslicht op rood. Ik besloot te wachten tot dochter ook over kon steken met groen licht. Een andere fietser kwam eraan en zei tegen me dat het groen was, en reed door.

Er stond ook een politieauto voor het stoplicht, en we zagen hem het fietspad oprijden achter de fietser aan. Nee he, waarschijnlijk dachten de agenten dat het rood was. Gelukkig sprong ons licht ook op groen, en ben ik erachter aan gereden, niet dat die andere fietser door mij een boete zou krijgen.
De fietser was al druk aan het uitleggen dat het echt groen was. Ik heb dat ook verteld, en ook dat ik was gestopt omdat mijn dochter nog een rood licht had, en ik haar niet alleen wou laten oversteken. De politie geloofde ons gelukkig, en er werden geen boetes uitgedeeld.

Het is de eerste keer dat ik zag dat iemand echt een boete ging krijgen voor door rood rijden. Dochter stond versteld, kan dat zo makkelijk? Het maakte wel indruk, op ons allebei.

4 opmerkingen:

  1. Ja , hoor waarom niet. Moeten ze vaker doen want gros fietsers/scooterrijders rijd door rood en heeft vaak ondeugdelijke verlichting.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Best raar dat ze hem willlen bekeuren terwijl ze dus blijkbaar zelf niet gezien hebben of het licht nou groen of rood was....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb ik ook nog nooit zien gebeuren, terwijl best veel mensen gewoon door rood fietsen...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wie een rood licht negeerde, mag een boete in de bus verwachten. Tegenwoordig kan je de hoogte ervan gemakkelijk zelf berekenen met een boetecalculator.

    BeantwoordenVerwijderen