vrijdag 11 maart 2016

Mijn spaarpotjes

Vandaag heb ik het geld wat over is van de boodschappen in mijn decemberpotje gestopt. Mijn financiële maand begint op de 15e, en tot dan hoef ik alleen nog maar melk te kopen. Met 6 euro in de portemonnee gaat dat wel lukken.
Deze maand kon ik 120 euro in de pot stoppen.

Een aantal jaar geleden heb ik een paar verschillende spaarblikjes gekocht. En heel handig, daar ook stickers op geplakt waar het geld voor bedoeld was: voor dochter, voor mezelf, voor vakantie en voor onverwacht. Ondanks dat het nu een paar jaar later is, kloppen ze nog steeds.

Ik heb de vakantiepot in gebruik genomen als decemberpot. Daar zit nu 150 euro in, waar ik heel trots op ben. Het budget voor Slagharen hebben we al bij elkaar :-)
In de pot voor mezelf heb ik deze maand 50 euro gestopt. Ik moet echt gaan sparen voor mijn gebit.
In de pot voor dochter zit ook 50 euro.
De pot voor onverwacht is leeg, dat geld (600 euro tot nu toe) staat op mijn spaarrekening.

Tot zover ben ik heel tevreden over mijn spaarpotjes. Ik weet dat (veel) mensen het sparen op een andere manier aanpakken. Maar dit is een manier die bij mij werkt.

4 opmerkingen:

  1. Daar gaat het om, dat je een manier hebt die bij jouzelf past.

    Groet, Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen hoe je spaart en dat het heel goed gaat.
    Ik (wij) hebben een buffer rekening, hierop staat een bedrag waar we echt niet aan komen. Daarnaast hebben we een spaarrekening bij de bank van onze betaalrekening en daarop sparen we voor vervanging van apparaten, de auto, vakantie en leuke dingen. Ook onderhoud van onze woning betalen we ervan.
    Wat er overblijft op de betaalrekening stort ik net voor de nieuwe maand naar een aparte rekening. Dit gebruiken we om te sparen voor een nieuwe keuken en badkamer/wc. Voor de kinderen sparen we een vast bedragje per maand, ze hebben beiden een spaarrekening. Zoon heeft er twee, hij heeft een klein baantje en spaart dat geld ook.
    Thuis hebben we een grote aardenwerk wijnkoeler en daar gooi ik meestal het kleingeld in wat aan het eind van de week in mijn portemonnee zit. Ook hebben we een potje voor het leefgeld van de vakantie (wij gaan niet naar een all inclusive). Ik krijg wel eens een extraatje van mijn ouders, dat gaat daarin maar ook als ik iets voorgeschoten heb en het weer terugkrijg. Daarbij vind ik het prettig om wat contant geld in huis te hebben.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om te lezen hoe je spaart! Zo heeft een ieder zijn/haar manier ervoor gevonden. Ik hou ook van potjes thuis hoor. Heb er inmiddels 3 nu, 2 waar ik al in bezig ben en 1 vanaf eind deze maand!

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Potjes thuis heb ik helaas af moeten schaffen, iemand hier in huis kan helaas niet van andermans geld af blijven...

    BeantwoordenVerwijderen