woensdag 13 april 2016

De kinderen van de voedselbank

Op het schoolfeest is de helft wat er wordt opgehaald/verdiend voor een goed doel. Dit jaar is dat goede doel de stichting 'de kinderen van de voedselbank'.
Er stonden op het feest ook een paar vrijwilligers. Bij het weggaan heb ik 5 euro in de collectebus gestopt. Kinderen vind ik een goed doel. De vrijwilligers reageerden heel blij en dankbaar, en ik kreeg nog een folder mee. Toen ik mijn fiets had gepakt kwam één van de vrijwillers me achterna, ze wou me een zaaipotje voor geluksklavertjes geven die ze op het feest verkochten. Zo lief.

Thuis op internet heb ik op de website gekeken, wat die stichting doet voor kinderen. Dingen die voor ons zo normaal zijn. Een dagje weg, nieuwe kleren, nieuwe schoenen, een verjaardagscadeautje. Dingen die voor ons zo normaal zijn...

Dit is voor mij een doel waar ik vaker geld aan ga geven als het kan financieel. Dochter en ik hebben het erg goed samen, we komen niets tekort. Het is fijn dat we op deze manier ook wat aan kinderen kunnen geven die dat niet hebben!

17 opmerkingen:

  1. Natuurlijk komen jullie niets te kort. Daar zorgen de mensen die wel fulltime werken en zich blauw
    betalen aan belasting wel voor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je ergens mee zit, reageer het dan niet af op een hardwerkende moeder, die ook nog tijd vrij maakt om van alles te bakken voor een schoolfeestje voor haar dochter en ook stil staat bij mensen die het minder hebben. Wanneer heb jij iets voor een ander gedaan?

      Verwijderen
    2. Een nare reactie van anoniem van 23.04
      "mijn nieuwe begin" probeert iets van het leven te maken na minder leuke jaren. En dat doet ze hartstikke goed. Ik volg haar blog met plezier.

      Verwijderen
    3. anoniem van 23:04
      misschien kunnen we wel met jouw ruilen ..
      of , nee , want je stikt bijna in je sagerijn zo te lezen , brrrr
      ga slapen zeg , kun je de volgende ochtend weer flink aan de bak , met het fijne naastenliefde gevoel .. dat .. je wie weet .... de halve dag voor een ander werkt ... ha ha

      Verwijderen
    4. Beste Anoniem, mocht je zelf alleenstaande ouder zijn met een jong kind dan is dit vangnet er ook voor jou. De regering zorgt voor dit vangnet zodat alleenstaande ouders niet persé 40 uur per week moeten werken en de zorg voor hun kind tussen 07.00-18.00 niet geheel aan anderen moet uit te besteden. Voor het kind is het namelijk fijn om ook, naast de dagelijkse routine (eten, wassen, aan/uitkleden, boodschappen, koken, huishouden) ook op een andere manier tijd met de ouder door te brengen. Dit vangnet is niet nodig als er twee ouders zijn omdat men de taken dan kan verdelen.

      Verwijderen
  2. Bovenstaande reactie vind ik een nare.
    Of begrijp ik het niet goed?
    Ik ben blij voor-mijn nieuwe begin-dat ze zich samen met haar dochter goed voelt en goed in het leven staat. Ik heb veel respect voor haar.
    Anoniem heeft waarschijnlijk een minder aangenaam leven. Sneu dat je dan zo lelijk moet doen.
    Vr. Gr. Ien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het over de 1e reactie. Ien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoewel ik de reactie te overtrokken vind kan ik het wel begrijpen.. Juist door de armoedeval loont fulltime werken met een minimumloon niet meer.. Je hebt teveel om nergens voor in aanmerking te komen en te weinig om van te leven.. Begrijp mij niet verkeerd, je doet veel voor de mensen om je heen en je dochter, maar gezien je openheid snap ik ook dat mensen met een dergelijke reactie komen. In vorige reacties gaf je aan dat je baan op de tocht staat? Misschien en ide om eens te kijken of je je om kan scholen? Dat zou in mijn optiek fair zijn, zeker als je kijkt naar diegene die in de armoede val zitten! Ik weet het, het is een moeilijke discussie, maar misschien is deze discussie op den duur heel waardevol voor je om je verder te ontwikkelen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. -Zolang ik in mijn huidige functie kan blijven, ga ik geen opleiding volgen. Dat heeft een aantal redenen:
      De tijden die ik nu heb zijn perfect. Ik werk onder de schooltijden van mijn dochter, waardoor ik haar zelf kan brengen en halen.
      -Ik vind mijn werk erg leuk, het contact met de mensen, maar ook de vrijheid om na werktijd met ze te gaan wandelen.
      -Een opleiding volgen kan, maar dan gaan avond en nachtdiensten ook tot het rooster behoren. Dochter alleen laten zie ik nog niet zitten, overdag kan ze bij de buren terecht, 's avonds en 's nachts niet.

      Verwijderen
  5. De mensen die op de VVD stemmen gunnen een ander zwz niks.. Haha de zogenaamde harde arbeiders , zei hebben nooit begrip voor een andere situatie en zullen altijd blijven oordelen over mensen in een andere situatie.. Walgelijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een rare reactie. Schijnbaar ken jij alle VVD stemmers persoonlijk dat je weet hoe zij reageren.

      Verwijderen
    2. Inderdaad en ook meteen duidelijk dat je de politiek in Nederland nog niet helemaal begrijpt. Wat ook wel weer te begrijpen is aangezien hij steeds onduidelijker wordt. Maar als er in Nederland ergens zakkenvullers zijn over de rug van een ander is dat bij de PvdA. En voor de goede orde en ik kan het niet vaak genoeg zeggen, eigenaren zorgen voor inkomen van een ander, hebben meer stress, GEEN vangnet bij faillissement (eigen schuld of niet) en dus in mijn ogen zeker recht op meer inkomen. Maar dat is zeker niet altijd het geval. Zeker niet in het begin.

      Anyway. De eerste opmerking is inderdaad een beeeeeeetje boel over de top. Maar ook ik begrijp het wel. Het voelt als niet eerlijk dat iemand die hard werkt fulltime meer moet betalen en onder de streep minder overhoudt dan iemand die parttime werkt en een overgroot deel van haar inkomen van de Staat krijgt.

      Een nieuw begin kan hier echter niets aan doen. Dat zijn de rare regels van ons land. Dat het (vaak) loont om na ontslag met 70% thuis te blijven zitten ipv voor minder aan de gang te gaan is gewoon zot. Dat mensen gebruik maken van die zotheid is niet meer dan begrijpelijk.

      Iedereen moet het goed doen voor zichzelf en voor zover mogelijk voor een ander. Maar ook ieder op zijn eigen manier.


      Verwijderen
  6. Mooi om te lezen dat je zo begaan bent met anderen. Laat je niet afschrikken door die zure opmerking. Je doet wat je kan.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik knipperde even met mijn ogen toen ik zag hoeveel je gebakken en gemaakt had! Doen andere ouders dat ook? Fijn dat je ook nog hebt kunnen bijdragen aan het goede doel, ik kende het niet maar ga het onthouden, klinkt goed wat ze doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Trek je niets aan van die nare opmerking, zuurpruimen heb je overal. Jij maakt overal het beste van, voor je dochter en jezelf, en hebt ook nog een hart en aandacht voor anderen. Ik gun het jullie beiden van harte.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie gift. Daar kunnen ze weer leuke dingen mee doen. Yasr

    BeantwoordenVerwijderen