maandag 18 april 2016

Een nieuw plan voor de meivakantie

Al een aantal weken heb ik het er met dochter over: stel dat het te slecht weer wordt op koningsdag, dan gaan we niet op de vrijmarkt zitten. Wat gaan we dan doen?
Dochter wou graag een paar dagen naar Drenthe, en ik vond het een heel goed plan. Thuisblijven kan ook, maar ik heb drie dagen achter elkaar vrij. En Drenthe trekt ook nog steeds.

De vooruitzichten zijn nog steeds slecht. Het idee om drie dagen naar het hotel te gaan begon steeds aantrekkelijker te worden. Vandaag hebben we de knoop doorgehakt, we gaan gewoon. Ik heb meteen een kamer geboekt. Dochter was heel enthousiast bij het vooruitzicht wat ze allemaal kan gaan doen, al het lekkere eten wat er is, de hele dag door zwemmen...

Ik heb geen idee wat mijn salaris gaat worden deze maand. Het uitje kost bij elkaar €296. Een hoop geld, ik weet het. Toch heb ik het er wel voor over. In mijn blikje met het geld wat over is gebleven van de boodschappen zit €210. Ook hoef ik nog geen energietegoed te kopen, ik heb nog €266 op mijn account staan.

Ondanks dat het een duur extra uitje is, ik heb het er voor over. Ik weet nu al dat we heel erg gaan genieten. En dat is het meer dan waard. Een fantastische vervanging van koningsdag :-)


12 opmerkingen:

  1. Ik zou me niet al te veel zorgen maken over het weer rond die tijd. Ze kunnen het echt nog niet weten.
    Er kan nog zoveel veranderen.
    Zelf hou ik het weer vaak in de gaten als ik iets ga doen en weet dat t alle kanten op kan, dus geen zorgen.
    Ik hoorde van een bekende weerman op Tv dat ze al moeite hebben met 2/3 dagen te voorspellen. Laat staan meer dan een week. in ieder geval veel plezier met wat jullie gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik bedoel het niet verkeerd....
    Maar toen je schuld had kon je sparen en nu lijkt het wel in je zak te branden. Tuurlijk gaan jullie een leuke tijd hebben en is het NU ook om te genieten, maar n beetje appel vd dorst is denk ik wel verstandig.
    Om persoonlijke redenen hoop ik toch op eenzonovergoten koningsdag. Met t gezin de markt op is echt traditie geworden en zo grappig om te zien wat ze van 2 euro kunnen kopen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan nog steeds sparen. Ik heb de afgelopen maanden (en de komende maanden nog steeds) heel veel extra diensten gedraaid. Mijn doel om 2000 euro buffer te hebben eind dit jaar ga ik halen, ik zit nu op 1300 euro. Het geld voor deze vakantie gaat ook niet van mijn buffer af.

      Verwijderen
  3. Ja eerlijk gezegd had ik dat ook een beetje, alweer op vakantie? Ik gun het je ook hoor en ben zeker niet jaloers ;) maar ik denk ook dat meer geld op de buffer wel fijn zou zijn. 2000 is ook weer niet echt heel veel als er dingen opdoen. Natuurlijk hoop ik wel dat je het heel fijn hebt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij wonen in Drenthe dus ik zou nooit naar Drenthe met vakantie gaan 😀😀 Is er in jouw omgeving nietz leuks? Ik ging vaak een lange wandeling met de kinderen maken, picknicken onderweg! Lekker samen in en om huis bezig zijn en samen tapas maken. Keertje zwemmen in 'n overdekt zwembad in de buurt. Naar een park of kinderboerderij, middagje bibliotheek. Dat kost ook geld maar een stuk minder. Altijd 'n voorgekookte vakantie (hotel met zwembad, Slagharen) lijkt me zo saai voor een kind.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Net zoals volwassenen verschillend zijn, zijn kinderen dat ook. Dochter stuiterde nog net niet tegen het plafond aan gisteren, en vanmorgen was ze nog steeds aan het vertellen wat ze allemaal gaan doen.

      Omdat de kinderboerderij hier zowat om de hoek zit, komen we er meerdere keren per week.

      Verwijderen
  5. Leuk zeg! En misschien kun je in Drente ook nog wel spullen verkopen op de vrijmarkt?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk voor je dat je gaat.Als jullie allebei enthousiast zijn, wat let je als het geld er is. Paar dagen weg is nauwelijks een vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, jullie uitje naar Drenthe, wordt vast heel gezellig!
    Ik vind het zo knap van je dat je met een beperkt inkomen zo goed uit komt. Sparen en ook nog geld over houden om nu leuke dingen mee te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beperkt inkomen? 2000 euro maandelijks vind ik niet beperkt.

      Verwijderen
  8. Het lijkt erop dat je de juiste keuze hebt gemaakt als ik de weersverwachting zie voor Koningsdag :)

    BeantwoordenVerwijderen