maandag 4 april 2016

Het schoolfeest

Zoals elk jaar is in april het schoolfeest op dochters school. Het is één van de hoogtepunten van elk schooljaar, en door kinderen en ouders wordt er naar uit gekeken.

Zoals elk jaar is er een hoop hulp nodig. Vooraf op school, met oneindig veel fruit schoonmaken (genoeg om drie boxen van 60 liter te vullen), 400 stukken brood snijden. In het wijkcentrum wordt er heeeeeel veel soep klaargemaakt.
En ook thuis, elk jaar wordt er ook gevraagd om thuis te bakken. Pannenkoeken, dit jaar ook cupcakes.

Het pannenkoeken bakken sla ik dit jaar over. Nadat ik vorig jaar hoorde dat de helft in de kliko wordt gegooid omdat het niet in koelboxen zit, staat het me heel erg tegen.
Maar cupcakes bakken, dat lijkt me leuk. In duitsland heb ik leuke versieringen gehaald, genoeg voor 48 cupcakes.
De cupcakes zelf wil ik dinsdagavond bakken (volgende week), en dan woensdagochtend kan ik ze versieren.
Woensdagmiddag moeten we naar het ziekenhuis om het gips van dochters arm af te halen, en dan zijn we op tijd, en zonder stress klaar.

Op het schoolfeest zelf sta ik achter de cupcakes kraam. Ik hou niet van grote menigtes, maar door mezelf nuttig te maken en aan de andere kant van de drukte te staan, vind ik het elk jaar weer erg leuk en gezellig.

1 opmerking:

  1. Cupcakes zijn inderdaad makkelijker vers te te houden misschien dan pannenkoeken. Fijn dat je nu die kunt bakken!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen