zaterdag 9 april 2016

(Huis)dieren

Dochter was als klein meisje al gek op dieren. Vooral op poezen, die vind ze het liefste. En de poezen haar ook. Al meerdere keren is dochter met een zogenaamde zwerfkat aangekomen, de beesten liepen gewoon achter haar aan. En in de koelkast is meestal wel iets van vleeswaren te vinden wat de katten ook lusten. En dan krijg je ze moeilijk weg...

Ik moet zeggen, sommige katten zijn erg overtuigend. In het ergste geval was zelfs ik ervan overtuigd dat het arme beest een zwerver was, en heb ik de dierenambulance kunnen overtuigen het beestje op te halen. Wat bleek, de kat woonde hier nog geen tien huizen vandaan.
Daarna had ik het gehad met al die lieve en zielige beesten. Ik ben lichtelijk allergisch voor ze, en ook dochter vertoont verschijnselen van een allergie. Omdat dochter het zielig vind dat ik de katten met water wegjaag, neemt ze ze niet meer mee.

Vandaag had dochter een ander dier gevonden. Toen  ze mijn zucht  hoorde, vertelde ze heel blij dat ze er foto's van had gemaakt.

Het bleek een schildpad te zijn, die zat in de buurt van de kinderboerderij. Ik heb geen idee of dat beest daar hoort, maar ik ben blij dat ze hem daar heeft gelaten.

3 opmerkingen:

  1. Die hoort daar idd niet, even een foto naar de dierenambulance sturen. Wat goed van je dochter dat ze dit aanvoelt. Ik was ook zo'n kind en nam honden mee naar huis. Inmiddels een huis vol gedumpte dieren o.a 5 honden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is zeer waarschijnlijk een roodwangschildpad. Die zie je regelmatig in de sloten. Mensen kopen de leuke kleine schildpadden en als ze ze niet leuk meer vinden worden ze gedumpt. Wonderbaarlijk genoeg kunnen ze overleven in onze wateren. Ze horen er niet. Je moet oppassen met ze mee nemen want ze kunnen erg bijten! In de sloten en vijvers van het vondelpark in Amsterras zie je er vele. Ook een kolonie langstaart parkieten trouwens. Allemaal dieren die hier niet horen maar er toch zijn en overleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is zeer waarschijnlijk een roodwangschildpad. Die zie je regelmatig in de sloten. Mensen kopen de leuke kleine schildpadden en als ze ze niet leuk meer vinden worden ze gedumpt. Wonderbaarlijk genoeg kunnen ze overleven in onze wateren. Ze horen er niet. Je moet oppassen met ze mee nemen want ze kunnen erg bijten! In de sloten en vijvers van het vondelpark in Amsterras zie je er vele. Ook een kolonie langstaart parkieten trouwens. Allemaal dieren die hier niet horen maar er toch zijn en overleven.

    BeantwoordenVerwijderen