zondag 24 april 2016

Mezelf leren kennen.

Opruimen, niet iets wat ik heel makkelijk vind.
Na de renovatie had ik mijn bank en TV anders neergezet, zodat ik een knus hoekje kreeg. Daardoor leek mijn huiskamer een stuk kleiner. En het opruimen werd nog moeilijker, want in plaats van een lege ruimte te zien, stond er altijd iets.

Gister besloot ik dat het genoeg was. Het is een heel jaar goed gegaan zonder hulp, ik wil het niet zover laten komen dat ik weer hulp nodig heb. Na mijn werk ben ik aan de slag gegaan. Hoek voor hoek heb ik leeggehaald, geveegd, en daarna veel dingen weggegooid. Ik heb de bank weer tegen een andere muur gezet, zodat ik weer een lege ruimte zie. Echt veel beter.

Heel langzaam aan leer ik mezelf steeds beter kennen. Ik leer steeds beter hoe ik met mezelf  moet omgaan om zo goed mogelijk te kunnen functioneren. En dat is fijn.

5 opmerkingen:

  1. Ook al ken ik je niet persoonlijk, door zoiets ben ik trots op je! Zien dat je de "fout" weer in dreigt te gaan maar ZELF ingrijpen! Zie dat bij meer dingen zoals je financieen. Geweldig! Geniet van je eigen actie!fijne zondagavond, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is goed dat je nu je eigen valkuilen herkent en op tijd ingrijpt en weer orde op zaken stelt. Prima gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. KNAP!!! Wees trots op jezelf. hrtlkgrt. Marle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. virtueel schouderklopje voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms moet je inderdaad de knoop doorhakken en de boel weer veranderen. Het klinkt heel prettig nu, dat je weer meer ruimte ziet.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen