vrijdag 1 april 2016

Nog een kledingbeurs

Bij mijn ouders in het dorp was er vanavond ook een kledingbeurs. Ik ben al vaker naar de winterbeurs geweest, en eigenlijk altijd is er wel iets moois te vinden. Omdat we nog geen zomerjas voor dochter hadden, wou ik wel gaan.

We waren er 75 minuten te vroeg. Dat is daar niet zo erg, we waren als eerste, en konden dus ook als eerste naar binnen.
Ik had broodjes en drinken meegenomen, en de tweede kwam vlak na ons binnenlopen.

Dochter wil al heel lang heel erg graag een spijkerjasje. Dat was ook iets om naar te kijken. We besloten ons op te splitsen. Ik zou naar de jassen rennen, en dochter naar het kledingrek met haar maat. Er waren niet veel jassen in haar maat, eigenlijk maar eentje. Gelukkig vind dochter hem heel erg mooi. In totaal hebben we 43 euro uitgegeven. Daarvoor hebben we gekocht:

  • Een zomerjas
  • Twee spijkerjasjes (één in haar maat, en één in twee maten groter)
  • Vier shirtjes, in een maat groter
  • Een tuniek
  • Een rok
  • 3 korte broeken
  • Een gymbroek
Dochter vond het een hoop geld, en dat is het ook. Maar als we het nieuw hadden gekocht, waren we veel meer geld kwijt geweest. De kleren zien er allemaal als nieuw uit, en veelal merkkleding. 

Dochter is nu klaar voor het warmere weer. In totaal heeft het me 63 euro gekost. Ik ben er heel tevreden over :-) 

4 opmerkingen:

  1. Vind ik best wel meevallen voor zoveel kledingstukken. Leest als een hele zomergaderobe! Wat goed van jullie! Wat zijn het eigenlijk voor kledingbeursen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beide beurzen waren kinderkleding beurzen. Naar mijn idee heb ik nu ook alles voor dochter voor de zomer. Zelfs als ze een maat groter gaat hebben we nog genoeg :-)

      Verwijderen
  2. Hoeveel setjes heb je nu ongeveer voor je dochter?
    Ik google wel eens op minimale garderobe en dan komt er vaak 10 setjes uit. Nu ben ik zelf niet zo van de setjes (koop meer los :D) maar vandaar ff benieuwd. Ik heb dus teveel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik koop nooit setjes, maar ook los. Het rokje wat we kochten kan onder meerdere shirts, en die korte broeken kunnen overal bij. In de zomer drogen kleren meestal sneller, dan vind ik tien setjes onnodig.

      Verwijderen