maandag 11 april 2016

Poepveldje?

Al een hele tijd merk ik steeds dat er hondenpoep in mijn voortuin ligt. Ik heb zelf geen hond, en ik vind het echt smerig om op te ruimen. Omdat mijn huiskamer niet aan de voorkant ligt, heb ik er niet altijd zicht op.

Vanmorgen was ik op de speelkamer van dochter bezig, die wel aan de voorkant ligt. En tot mijn verbazing stond er een vrouw doodleuk haar hondje uit te laten. In mijn gras.
Boos ben ik naar buiten gelopen, en heb de vrouw daarop aangesproken. Ze snapte niet waar ik me druk over maakte, maar als ik een zakje had ruimde ze het wel op.

Ik zit nog steeds vol verbazing. Hoe kun je bedenken om de voortuin van iemand anders als poepveld te gaan gebruiken? En het nog normaal vinden ook?

8 opmerkingen:

  1. Absurd,..... ik heb 5 honden. Ze mogen niet tegen iemands hekje heg oid aan plassen. alleen in een gemeete tuin/ plantsoen en dan nog ruim ik altijd hun ontlasting op. Ik vind het niet meer dan normaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt asociaal, dat soort mensen! Van honden-poep hebben we in het dorp weinig last, bijna alle mensen lopen hier met hond, schepje en zakje. Van kattenpoep hebben we in de (moes-) tuin heel veel last! Wat zegt dat van de eigenaars van de katten 😉??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet veel zegt dat, sommige katten personeel houd hun katten binnen of in een ren ;-)

      Verwijderen
    2. Net als honden kun je je katten ook trainen in waar ze mogen poepen, mijn dochter houd haar katten tegrnwoordig binnen, maar vroeger had ze er een die wel naar buiten ging maat naar binnrn kwam om op de kattenbak te poepen, de eerste keer dachten we dat het toeval was maar hij deed dat elke keer, dus niet alle katten en/of hondeneigenaren over een kam scheren

      Verwijderen
  3. Belachelijk wat zij deed. Is het tegenwoordig niet verplicht een zakje bij je te hebben? In Amsterdam wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zakje is idd verplicht om bij je te hebben en bijna iedereen heeft er wel een aan de riem geknoopt. Gebruiken doen ze ze echter zelden bij ons in de buurt. Neem dan geen hond als je de stront niet wilt opruimen.
    Wij hadden vroeger overigens een vrouw met zo'n harige poes. Die liep haar rondje aan een tuigje. Maar als die poes bedacht ik wil in die tuin poepen bleef die buurvrouw gewoon staan wachten tot die poes klaar was! Toen wij daar wat van zeiden was haar reactie als hij los had gelopen had hij het ook gedaan......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat enorm asociaal van die mevrouw inderdaad. Ik snap niet dat ze denkt dat het oké is om je hond uit te laten op andermans gazon.

    Ik heb altijd een zakje bij me, en dan zou ik het nog niet doen in andermans tuin.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen