vrijdag 1 april 2016

(Te) grote jas

Vijf jaar geleden ging ik voor de eerste keer in mijn leven een kringloop binnen. Het beeld dat ik van huis uit had meegekregen over kringloopwinkels en hun klanten was niet positief, de drempel om daarheen te gaan was erg hoog. Maar geld om nieuwe kleding te kopen voor dochter had ik niet, en ze groeide echt enorm snel.

Toen ik de drempel van de kringloop over was, keek niemand me raar aan, en na even zoeken vond ik de kleding afdeling. Ik had 20 euro meegenomen, in de hoop daar wat voor te kunnen kopen. Ik had geluk, er was een uitverkoop, de meeste dingen waren 50 cent of 1 euro. En alle jassen voor 50% korting.

Eén van de dingen die ik toen vond was een mooie warme winterjas voor dochter, met de korting eraf voor €3,50. Wel maat 170 (dochter had toen 122-128), maar ik had alles wat ik nodig had voor dochter en nog geld over.
De jas heb ik in de kast gehangen voor 'later'. Ik heb mezelf nog vaak afgevraagd waarom ik toen al zo'n grote jas kocht, dochter had toen die maat nog lang niet, maar nu ook nog niet.

Toen ze dinsdag gips voor haar pols kreeg, was één groot minpunt dat haar jas niet dicht kon, ze had het koud. Ik bedacht me dat die te grote jas ook nog in de kast hing. Waarschijnlijk kon die wel dicht. En ja, het lukte.
Nu ben ik heel blij met mijn aankoop van 5 jaar geleden. De jas ziet er nog steeds te groot uit, maar het is maar voor twee weken.

2 opmerkingen:

  1. Soms is reserve erg fijn! Ik hoop dat het snel weer wat beter gaat met je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen