vrijdag 29 april 2016

(Te) veel werk

Dochter vond vandaag dat ik veel te veel moet werken. Ze snapte niet zo goed waarom, eerder was het toch ook niet zoveel?
Ik geef dochter groot gelijk dat ze daarover klaagt. Naar mijn rooster kijkend is het ook heel erg veel. Ik heb ontzettend veel lege gaten ingevuld, vooral in het weekend. Ik heb er nu twee gewerkt, nog drie te gaan.

Ik heb dochter uitgelegd waarom ik nu wat meer werk. Ik ben heel blij en dankbaar dat ik nog steeds werk heb. Zolang het kan wil ik extra diensten blijven draaien, wie weet hoe lang het nog duurt. Ik geniet van mijn werk, het is zo fijn om iets voor een ander te kunnen betekenen.
Ik snap heel goed dat dochter ook een stukje moeder wil. Zoveel weekenden achter elkaar werk ik niet meer.

Voor juni heb ik het anders aangepakt. Ik heb de weekenden gelaten voor wat ze waren. Alle overneem-verzoeken heb ik afgeslagen. In plaats daarvan heb ik zes diensten die doordeweeks open stonden ingevuld. Daar heeft dochter geen last van, ze zit dan op school. En ik heb dan toch 30 overuren :-)


2 opmerkingen:

  1. Slim, extra fijn voor je dochter wat moeder dochter tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk jammer van de ort maar de uren met je dochter zijn goud waard.

    BeantwoordenVerwijderen