donderdag 28 april 2016

Weggeven

Vorig jaar had ik voor mezelf en voor dochter nieuwe fietsen gekocht. Voor mezelf omdat mijn oude fiets op instorten stond, elke dag vroeg ik me af hoelang hij nog zou rijden.
Dochter heeft toen een 26 inch fiets gekregen. Daarmee kan ze doen tot ze op een 28 inch past.

Haar oude fiets stond nog steeds in de tuin. Hij was al niet mooi meer, en dat jaar heeft hem ook echt geen goed gedaan. Op mp zetten zag ik ook niet zitten, voor zoiets kun je geen geld vragen.

Ik heb hem uiteindelijk op de plaatselijke weggeefhoek gezet. Ik weet uit eigen ervaring hoe het voelt als je je kind geen fiets kunt geven, en ik zal daarin niet de enige zijn.
Vandaag is de fiets opgehaald door een hele blije vader (ik ken het gezin). Hij gaat de fiets opnieuw verven, en in gedachten zag hij de reactie van zijn dochter al voor zich.

Het blijft een geweldig iets om iemand blij te kunnen maken met iets wat  hier overbodig is geworden.

9 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je die fiets hebt weggeven, en wat fijn dat je er een ander kind blij mee hebt kunnen maken.

    Groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om iets te kunnen geven. Bij mij in de regio is een stichting die mensen helpt die ook door de gemeente worden ondersteund en daar is een levendige FB pagina waar je kan aanbieden en dat doe ik graag als ik iets over heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je het op deze manier weggegeven hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker is dat prima. Ik doe zoiets ook weleens en ben niet anders gewend, Mijn ouders kregen spullen en gaven ook weer spullen door, die te klein waren voor ons kinderen of overbodig. Dat was normaal in hun omgeving en had niets met armoede te maken. Gewoon praktisch en geldbesparend. Moet je al die spullen dan maar weggooien als ze niet meer van pas komen ??

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je zou allen jezelf en dochter nog aan kunnrn leren iets meer respect te hebben voor spullen door ze in n schuur te zetten.... geeft ook weer rust als je uit je raam kijkt en je ziet alleen tuin.....
    enige jammere vd fb weggeefhoek is dat je op fb moet zitten. en dat vind ik zonde v mijn tijd.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt ook een Facebook account aanmaken om lid te worden van de groepen, en er buiten dat niets mee doen, het is aan jezelf hoeveel tijd je er aan besteedt.

      Verwijderen
  6. Oh wat leuk zeg! Fijn dat je iemand zo blij hebt kunnen maken met die fiets. Dat geeft vast een goed gevoel!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weten dat iets terecht komt bij iemand die het kan gebruiken helpt mij vooral bij het opruimen. Ik bewaar nogal vaak dingen voor het geval dat.... Maar als ik weet dat ik er iemand anders blij mee kan maken gaat het makkelijker de deur uit en heb ik minder rommel in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed dat je er iemand blij mee hebt gemaakt, maar het was beter geweest je spullen met iets meer respect te behandelen. Kleine moeite toch om een fiets binnen te zetten, lijkt me.
    En wat hierboven ook al gezegd wordt: 't geeft daarnaast een beter uitzicht.

    BeantwoordenVerwijderen