woensdag 18 mei 2016

(Bijna vergeten) verjaardag

Bij het naar bed brengen van dochter hadden we het over morgen: mijn neefje komt een uurtje spelen, zwemles...en er was nog iets...
Toen bedacht ik me dat morgen mijn vader ook jarig is. Gelukkig net niet vergeten. 66 jaar wordt hij alweer.
Dit is ook het jaar dat hij met pensioen gaat. Hij heeft ervoor gekozen om een jaar langer door te werken, om het pensioengat van mijn moeder te overbruggen, maar ik vermoed ook omdat hij van zijn werk houdt, het idee dat hij afscheid moet nemen van 'zijn' school valt hem zwaar.

Met mijn vader heb ik altijd heel goed overweg gekunt, hij bekijkt dingen heel anders dan mijn moeder, veel positiever. Al een tijdje heb ik het met hem over zijn pensioen. Wat gaat hij dan doen? Mijn vader is nog geen type om rustig stil te zitten. Vorige week vertelde hij enthousiast dat hij vrijwilliger wordt in het plaatselijke museum. Ik ben blij voor hem, en ook trots. Mijn vader kiest een keer voor zichzelf! Ondanks de bezwaren die mijn moeder heeft.

Voor nu heb ik nog snel een kaart met een doosje chocola die hij lekker vind besteld (wat is het internet toch ideaal), zaterdag gaan we op verjaardagsvisite. Ik moet alleen nog even een cadeautje bedenken :-)

2 opmerkingen:

  1. Geef je vader een dagje samen, alleen jullie iets doen naar zijn keuze. Je zal vast weer een andere kant van hem zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat hij vrijwilliger wordt bij het museum. Dat lijkt me interessant werk!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen