maandag 16 mei 2016

De zomervakantie

In de zomervakantie gaan dochter en ik er altijd een paar dagen op uit. De laatste jaren is dat met haar verjaardag. Dat is de keuze van dochter zelf, die dag is ook echt de dag van dochter zelf. Vorig jaar in slagharen was het in eerste instantie niet zo'n heel groot succes. Het was te warm, teveel wespen en het was veel te druk. Toen dochter bedacht dat ze eigenlijk wel heel graag wilde gaan zwemmen, zijn we naar een zwembad in Assen gereden. Dochter heeft de rest van de dag genoten.

Eenmaal thuis ging ik op hun website kijken, want er was ook een hotel. Ik was daar heel enthousiast over, ook omdat zij ook een all-inclusive formule hebben. En daar ben ik een hele grote fan van. Het is wel wat duurder, maar op het moment zelf hoef je je nergens druk over te maken. Alles wat je wil doen is mogelijk.
In februari hebben we het hotel een paar dagen uitgeprobeerd, en het was zo ontzettend leuk. Ook laatst toen we weer een weekend weggingen was het ontzettend leuk. En dus gaan we in de zomervakantie weer.

Omdat deze maand het vakantiegeld ook binnen komt, heb ik alvast een kamer geboekt. Ik wil niet het risico lopen dat we geen kamer meer kunnen krijgen. Dochter zit zich er al heel lang op te verheugen dat we met haar verjaardag daar zijn, en ook mijn broertje een paar dagen daarheen komt voor haar verjaardag. 

Omdat ik nogal snel last heb van heimwee naar huis, gaan we deze keer vier nachten. Twee nachten ging heel goed, de tijd vloog voorbij. Als de tijd nu weer zo hard gaat, proberen we het de volgende vakantie een week. Dochter en ik kijken allebei heel erg uit naar de vakantie. 

7 opmerkingen:

  1. Ben je wel eens met je dochter een weekje op een camping geweest? Mijn ervaring is dat kinderen dat echt fantastisch vinden. En het grootste voordeel is dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je wel van kamperen houden :-)
      Ik vind kamperen of kramperen zoals ik het noem echt heel erg en dat doe ik dus nooit meer.Ik krijg daar geen vacantiegevoel van.

      Verwijderen
  2. Ja inderdaad, een camping is voor kinderen zo leuk! Lekker veel buiten zijn, makkelijk andere kinderen ontmoeten en daar samen dingen mee doen. Vaak wordt er voor de kinderen een activiteitenprogramma georganiseerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt erg leuk! En fijn dat jullie nu al kunnen genieten van de voorpret. En het voordeel van all inclusive lijkt mij ook dat er geen kosten meer bijkomen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. Dat vind ik zelf een heel groot voordeel. Zwemmen, bowlen, speelautomaten, alle maaltijden, tussendoortjes, drinken, ijsjes, alles zit er bij in :-)

      Verwijderen
    2. Zijn er ook buitenactiviteiten of is alles binnen?

      Verwijderen
    3. Er zijn ook heel veel buiten activiteiten. Boswandelingen, speurtochten, stadswandelingen.

      Verwijderen