maandag 30 mei 2016

Een thuis-blijf-dagje

De afgelopen week was dochter een beetje aan het kwakkelen. Heel moe, de tranen zaten erg hoog. Ik vermoed dat haar gehoest daarin heeft meegespeeld.
Ze krijgt extra fruit, ze gaat vroeg naar bed, en we hopen dat het snel overgaat.

Vanmorgen was dochter zo diep in slaap, dat ik het sneu vond om haar wakker te maken. Omdat ik zelf vrij had, besloot ik haar af te melden voor school, en haar lekker te laten slapen. Ze had het duidelijk nodig. Om half 11 werd ze wakker, en ze voelde zich goed uitgerust.
We hebben er samen een gezellige en rustige dag van gemaakt, door onder een plaidje op de bank films te kijken.

Normaal is het niet mijn gewoonte om dochter zomaar thuis te houden, school is belangrijk, en ik vind die paar uur alleen thuis ook heerlijk.
Vanavond vroeg dochter om zeven uur of ik haar wou onderstoppen, ze was moe.

Morgen gaat ze weer naar school, ik hoop dat dit thuis-blijf- dagje haar goed heeft gedaan.

3 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar! Zoonlief had het af en toe ook eens nodig om langer te slapen en een bijkomdag te hebben. Gelukkig kon dat bij ons en nu ook bij jullie....ze moeten al zo lang groot zijn, laat ze dan even een dagje klein tussendoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh heerlijk, dat je dan als kind even de kans krijgt om bij te tanken! Daar knapt een mens van op!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik laat mijn dochter ook af en toe een dagje thuis. Ik heb gemerkt dat ze daar echt van opknapt en daarna weer met plezier naar school gaat terwijl ze anders langere tijd moe en minder gemotiveerd naar school gaat. Soms is het een 'hang' dag maar soms ook een dagje de natuur in. 'Stealing time' noem ik dat :-) Moet kunnen, vooral op die leeftijd want ze moeten al zoveel, zo jong en nog zo lang. Groetjes Renate

    BeantwoordenVerwijderen