maandag 2 mei 2016

Energiekosten van april

Toen ik net mijn prepaid energiecontract had, keek ik elke dag mijn energietegoed na. Mijn tegoed vloog niet naar beneden, het ging eigenlijk wel goed. Doordat het huis nu geïsoleerd is gebruik ik veel minder gas, en door de zonnepanelen valt het stroomverbruik ook heel erg mee.

Vanochtend bedacht ik me dat ik al even niet had gekeken. Afgelopen twee maanden heb ik niet opgewaardeerd omdat er nog genoeg tegoed was. Dat vind ik zelf een groot voordeel. Maandelijks betalen hoeft niet meer zolang er genoeg op mijn account staat :-)
Ik hoef deze maand ook nog niet op te waarderen, ik heb voor mezelf de grens op 150 euro tegoed gezet. En ik heb nu nog 255 euro over. Voor mijn gevoel gaat het prima.




6 opmerkingen:

  1. nou dat gaat zeker goed! wat een lage energie rekening!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zie zo je verbruik van elektriciteit niet want nergens zie ik teruglevering van de zonnepanelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omdat ik een prepaid contract heb wordt de opgewekte energie die ik niet heb gebruikt direct van mijn kilowatt uren afgehaald. Dat is niet in het overzicht te zien, alleen wat er nog over blijft.

      Verwijderen
  3. Klinkt goed. Als je wel gaat opwaarderen, moet je dan ook een minimaal bedrag op waarderen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan kiezen uit de bedragen €50, €75, €150 en €250. Er gaat per opwaardering wel 1 euro aan kosten vanaf.

      Verwijderen