donderdag 5 mei 2016

Het bevrijdingsfestival

Vorig jaar had ik op het bevrijdingsfestival heel veel statiegeldflessen gevonden, voor €9,50.
Het leek dochter ook wel wat op flessen te gaan zoeken, en dus ging ze dit jaar mee. We hadden afgesproken het geld samen te verdelen.

Ondanks dat we in een stad wonen waar een groot festival is, was dochter er nog nooit heen geweest. Ik moet 5 mei altijd werken, en ik vond het geen fijn gevoel dochter alleen thuis te laten met al die extra drukte (we wonen aan de rand van het festival). Dus ging ze altijd bij mijn ouders logeren.
Dit jaar hadden we wat extra regels afgesproken. Ze mocht niet buiten spelen, en we hadden extra sms contact met elkaar. Het is een kwestie van vertrouwen en loslaten, maar dat is niet altijd even makkelijk. Gelukkig is alles goed gegaan.

Na mijn werk zijn we direct naar het festival gegaan. Ik had een oude rugzak met een paar plastic tassen meegenomen, en al snel vonden we het eerste bierflesje. En daarna nog heel veel. Toen we twee plastic tassen vol hadden zijn we ze naar huis gaan brengen en hebben we ze geteld. Toen hadden we al voor €3,90 gevonden. Nadat we wat gegeten en gedronken hadden zijn we nog een keer gaan zoeken. Toen vonden we ook de grote petflessen. In totaal hebben we voor €8,75 gevonden.

Van het festival zelf schrok dochter zich kapot. Heel veel dronken mensen, en van de verschillende podia kwam verschrikkelijk veel geluid. Om zes uur zijn we weer lekker naar huis gegaan :-)

2 opmerkingen:

  1. Goed voor jullie potjes en goed voor milieu ook nog want anders zou het waarschijnlijk opgeveegd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijn bedrag heb je bij elkaar gevonden! Leuk voor je dochter : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen