zondag 29 mei 2016

Knuffel-leed

Een paar weken geleden had dochter haar speelkamer goed opgeruimd. Ze gebruikte twee zakken (ik dacht voor rommel). Eén om de rommel in te doen, en één om de spullen in te doen die nog uitgezocht moesten worden. En vervolgens bleven de zakken in een hoekje staan.
De avond voor de vuilnisbak geleegd werd, heb ik dochter gevraagd haar rommelzak er ook in te doen, dan kon hij nog mooi mee. 

Een paar dagen later kwam ze erachter dat ze de verkeerde zak in de vuilnisbak had gegooid. En in die verkeerde zak zat één van haar lievelings knuffels. Dochter baalde er flink van, maar er was niks meer aan te doen.

Vanmorgen voordat ik ging werken trof ik dochter in tranen aan op de bank. Toen ik vroeg wat er aan de hand was, gaf ze aan haar knuffel zo te missen. Het verdriet was groot. Dat ze niet helemaal lekker was speelde ook mee, het was echt haar knuffeltje.
Gelukkig heeft ze nog meer knuffels waar ze gek op is. En de volgende keer zal ze beter opletten of ze de goede zak weggooid.

10 opmerkingen:

  1. Vervelend maar weo lekker dat er nu 2 vuilniszakken het huis uit kunnen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och das sneu. Misschien volgende keer als moeder zijnde nog even checken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Andrea Brontë29 mei 2016 om 20:35

    Ik vind het een fout van jou en niet van je dochter. Zoiets belangrijks moet je gewoon zelf doen of in elk geval nog even nagaan of de goede zak wel weggaat. Nu zit je dochter ermee en dat had simpel voorkomen kunnen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik het zelf had gedaan had ik allebei de zakken weg gedaan, ik dacht dat het allebei rommel was. Dus het zou hoe dan ook gebeurd zijn.

      Verwijderen
  4. Zoiets kan altijd gebeuren maar ik vraag me alleen af hoe een lievelingsknuffel in de zak uit te zoeken spullen kan komen.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De zakken bleven een paar weken in een hoekje staan. Niet gemist toen, de lievelingsknuffel ? Het verdriet zal wel snel overgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb niet geschreven dat de zakken een paar weken bleven staan.

      Verwijderen
    2. Jawel hoor, een paar weken geleden ruimde dochter op....vervolgens bleven de zakken in een hoekje staan...

      Verwijderen
  6. uhh wel hoor. je schrijft een paar weken geleden ruimde zij de speelkamer op en vervolgens stonden de zakken in een hoek. Maar wat zou het.
    Ze is 9 en kan die verantwoordelijkheid voor spullen best aan. Ik zou denken, zoals ik al zei, lekker opgeruimd :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Andrea Brontë31 mei 2016 om 16:31

    De suggestie wordt gewekt dat de zakken weken bleven staan, misschien is dat niet zo, maar door de eerste zin lijkt dat wel zo.

    Voor mij blijf de moeder verantwoordelijk, want zij had in overleg met dochter de zakken wel of niet moeten wegdoen. Maar goed het is gebeurd, dochter is de dupe en meisjes van 9 lijken groot, maar zijn dat nog lang niet.

    BeantwoordenVerwijderen