dinsdag 3 mei 2016

Nieuwe vloer

Een tijdje terug, nog voor de renovatie, vroeg mijn broertje of ik nog vloertegels nodig had. Hij werkte toen in een fabriek, en kon goedkoop aan tegels met een 'foutje' komen. Bij dat 'foutje' twijfelde ik wel, want wat hield dat in? Toen ik hoorde dat de tegels 50 cent per vierkante meter kostten, besloot ik om het wel te doen. In mijn gang zou ik na de renovatie niks meer hebben liggen.
Mijn broertje heeft 10 vierkante meter aan tegels gekocht (op mijn verzoek), een mooie lichtgrijze kleur. Het foutje in deze tegels is dat er een donkergrijze streep in zit. Als ik niet beter zou weten had ik gedacht dat het zo hoorde, het is nog leuk ook.

Gisteren zijn de tegels in mijn gang gelegd. Een hele verbetering, ik was de oranje tegels meer dan zat. Er zijn nog een hoop tegels over, genoeg om ook de speelkamer van dochter opnieuw te leggen.
Het is meteen een hele goede reden om haar hele speelkamer opnieuw te verven en in te richten. En zo heb ik ook meteen een goede bestemming voor het belastinggeld.

De speelkamer stamt uit de tijd dat dochter een stuk kleiner was. Het kleuter bureautje plus stoel staan er, en tegen de muur staan twee stellagekasten.
Toen ik dochter vanmorgen mijn plannen vertelde, omhelsde ze me spontaan. Ik heb haar verteld dat het budget 400 euro is. Daar gaan we een hele mooie, fijne plek voor haar maken, ook geschikt voor als ze wat ouder is.

Ik vind het zelf een hele goede bestemming voor het geld :-)

9 opmerkingen:

  1. Het blijft branden. Toen je niet had begreep ik je keuzes veel meer dan nu. 400 euro is echt veel geld voor n kamer make over!
    En het is jouw keus hoor begrijp me niet verkeerd. Maar ik merk echt een verandering.
    Meestal stel je het wel op prijs als iemand je daar op wijst.
    Lees je eigen blog eens terug. Miss zie je het zelf ook.
    veel plezier met pimpen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik verwacht ook echt geen 400 euro nodig te hebben, het is het budget. Mezelf kennende ga ik steigeren als ik het hele budget ga verbruiken.

      Verwijderen
  2. Wat fijn dat je de ruimte hebt om leuke dingen te doen,zonder dat je buffer in gevaar komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat je ook aan gezonde voeding denkt. Elke dag voldoende groente en fruit, een aantal keren per week een gezond stukje vlees of vleesvervanger etc. Gezonde voeding kost ook veel geld. Ik moet eerlijk zeggen dat 400 euro voor een make-over van een kamer veel geld is, tenzij je alles nieuw haalt zoals een bed en matras e.d.
    Groetjes, Renate

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn boodschappen budget staat los van het terug te krijgen belastinggeld.
      Ik verwacht geen 400 euro uit te geven. Maar het is heel fijn dat dochter echt kan gaan kijken wat zij mooi vind. Ze moet er nog jaren mee doen.

      Verwijderen
  4. Leuk, de kamer van je dochter opknappen maar vergeet niet dat ze over en paar jaar, als ze naar het vervolgonderwijs gaat, waarschijnlijk een andere smaak zal hebben. Dus verf niet alles roze want dan kan je na een paar jaar weer alles gaan restylen !:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De roze periode hebben we gelukkig gehad. Dochters idee was eerst om haar muren zwart te verven. Na mijn protest wil ze nu lichtblauw.

      Verwijderen
  5. Ik lees ook al een tijd bij je en ik vind het knap hoe je het allemaal voorelkaar bokst. Net als bovenstaande reacties merk ik ook, dat als je geld "over" hebt, je een gevoel krijgt dat dit gelijk besteed moet worden....En ik weet ook dat je al goed spaart, alleen het valt me op dat je het geld gelijk wilt gaan uitgeven....Moet je lekker helemaal zelf weten natuurlijk hoor...en het geeft een rustig gevoel dat je idd budget van 400 hebt, maar mss maar 200 nodig bent...Kun je de rest weer gaan opsparen..

    En lichtblauw is idd beter dan zwart...Mijn dochter zit ook in de zwarte fase....zal ook vast weer overgaan...

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Morgen ga ik wat uitgebreider in over mijn uitgeef-gedrag :-)

      Verwijderen