zaterdag 14 mei 2016

Ontbijten

Omdat het een tijdje geleden was dat ik op zaterdag vrij had en verder ook niks hoef te doen vandaag, besloten dochter en ik dat het een goed idee was om bij de he.ma te gaan ontbijten. We delen zo'n ontbijt altijd: dochter houdt niet van de koude omelet en ook de sinaasappelsap laat ze liever staan. Ik neem zelf van huis een broodje mee (ik durf die harde broodjes niet te eten met mijn gebit), en daar doe ik de omelet op. Zo hebben we allebei wat we lekker vinden.

Toen we klaar waren gingen we nog even naar de prijs.mepper. Hij gaat komende week sluiten, en wie weet hadden ze nog wel iets. 
Het meeste was al weg, maar bovenop de speelgoedplank zag ik een grote doos liggen met Barbie erop. Het bleek een adventskalender te zijn, vol met prulletjes voor de Barbie. En met 75% korting nu maar 2 euro. Dochter vond een hoop barbiekleertjes, ook allemaal flink afgeprijsd. Ze besloot er zes mee te nemen, voor 4 euro.
Bij de kassa hoefde ze maar €1,50 af te rekenen. Voor alles, vroeg ze zich hardop af. Dat was een grote verrassing, ze waren nog goedkoper.
Ik kreeg te horen dat als ik er nog drie dingen bij zou pakken ik ook een euro kwijt was. Ik heb het kassameisje nog verteld dat de doos uit het 75% vak kwam, maar nee, vandaag was het vier dingen voor een euro. Omdat ik zelf niks meer nodig had, is dochter terug gevlogen naar de jurkjes en heeft er nog drie gepakt. 

Dochter vind het jammer dat ze pas in december de kalender mag openmaken. Maar we hebben nu wel een hele goedkope, maar superleuke adventskalender voor haar. En dochter is heel blij met haar drie extra jurkjes :-) 

14 opmerkingen:

  1. vind ontbijten bij de He.ma smerig!
    heb het gezien , hoe het eraan toegaat , mensen pakken een broodje vast , nee , toch maar een ander pakken , en waar ze eerst mee in hun handen staan, wordt terug gelegd ..
    koude omelet , brrrr
    ieder zijn smaak , maar vind het er niet zo fris aan toe gaan .

    wel erg leuk hoe jullie voor een leuk prijsje , leuke dingen scoorden !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is niets mis met een ontbijt bij de He.ma.
      Lekkerder dan mijn boterham met jam thuis :)

      Marlies


      Verwijderen
    2. zo zie je maar ...smaken verschillen ....

      Verwijderen
  2. Wat mij bevreemdt is het feit dat jij en dochter altijd van alles kopen als jullie iets gaan doen. Niet dat je teveel uitgeeft maar er moet altijd gekocht worden!
    ik vind het ontbijt bij H.ema niet echt lekker en de entourage is ook niet gezellig. Als ik in jouw schoenen kocht ik wat minder prullaria en gaf wat meer uit aan "gezellig buiten de deur" ontbijten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben heel gevoelig voor 'koopjes', dat klopt. Het is al een heel stuk verbeterd, de reclamefolders worden buiten de deur gehouden, en de winkels weet ik meestal goed te ontlopen als ik niks nodig heb.
      Met mijn aankoop van vandaag ben ik echt blij, ik weet dat dochter het heel erg leuk vind.

      Verwijderen
  3. Maar je staat niet in haar schoenen Janne.
    Verdedig je niet tegen deze azijnpisserij nieuw begin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarom is een beetje kritische reactie meteen "azijnpisserij" Ik sta inderdaad niet in Nieuw Begin's schoenen daarom vroeg ik me dat af. Nieuw Begin antwoord daar open en that's it!! Ik ga er van uit dat mensen met een (voor iedereen toegankelijk) blog, 'n eerlijke reactie prettig vinden!

      Verwijderen
  4. Ik gun Nieuw Begin alle leuke aankoopjes een weekeindjes weg ! Maar ik denk ook weleens, doe leuke dingen die nou eens geen geld kosten, bedenk een superfijn weekeind thuis enz.
    Prettig leven heeft niet alleen te maken met consumeren ! En ik ben geen azijnpisser hoor, of superkritisch persoon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje ze mag toch wel eens wat kopen voor haar dochter, zo gek doet ze het toch niet?? Zij schrijft erover en dan weet de hele wereld het en kan iedereeen er een mening over hebben. Kopen jullie nooit eens iets voor je kinderen????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik koop niet zo heel erg vaak wat voor mijn kinderen. Als ze niets nodig hebben komt het niet bij me op om naar een winkel te gaan om zomaar iets te kopen. Ook al is het uitverkoop o.i.d.

      Verwijderen
    2. Door soms eens gek te doen kun je verrast worden. En niet elk koopje of niet gepland gekocht product is nutteloos.
      Ik kan mezelf niet voorstellen dat ik niks voor dochter zou kopen. Juist de reactie van dochter (en buurmeisje) vind ik geweldig :-)

      Verwijderen
  6. Gelukkig is iedereen anders.
    Geniet van het leven \nieuw begin!
    Elke dag is er een en zolang je goed rond komt....
    Jij doet het op jouw manier en je wordt er blij en gelukkig van. Dat is de bedoeling. Leef zoals je wilt leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tuurlijk is iedereen anders, maar het zou jammer zijn als een kind leert dat plezier en een leuk uitje alleen mogelijk is door dingen te kopen. Met mogelijk gevolg dat als er later een verdrietig gevoel is, er gekocht moet worden om te proberen een prettig gevoel terug te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik las vaak op je blog (omdat sparen een sport voor me is); en ik lees nu weer voor het eerst, maar het enige wat ik zie is dat je álleen maar dingen koopt; vind ik heel érg jammer!

    BeantwoordenVerwijderen