woensdag 25 mei 2016

Schoolkamp

Vandaag was een spannende dag voor het buurmeisje, ze is op kamp. Het was lang onduidelijk of ze mee mocht van haar ouders, vooral de buurvrouw had het er heel erg moeilijk mee. Ik snap dat heel goed, ik zie mezelf nog vorig jaar toen ik dochters kampbrief kreeg.
Gelukkig voor buurmeisje mocht ze toch mee. Vanmorgen hebben dochter en ik haar gedag gezegd en veel plezier gewenst, en dochter heeft aan de buurvrouw beloofd elke dag even langs te komen om de konijnen aandacht te geven.

Net was ik even bij de buurvrouw om te kijken hoe het met haar gaat. Vanuit mijn eigen ervaring snap ik heel goed hoe ze kan voelen, en hoe fijn het is om op zo'n moment even aandacht te krijgen.
Ik vermoed dat dit twee hele lange dagen gaan worden voor de buurvrouw.

Ik ben blij dat dochter pas in oktober weer op kamp gaat! Vanavond gaat dochter nog even bij de konijnen kijken, en morgen ga ik weer even kijken bij de buurvrouw. Ze komt er wel doorheen :-) 

13 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat zowel buurmeisje als jouw dochter niet teveel merken van jullie spanningen en zenuwachtigheden. Het is toch best spannend voor kinderen om op kamp te gaan, lijkt me beter dat ze leren dat zo'n uitstap iets is om je op te verheugen. Ja, ook los laten valt te leren !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dochter weet dat ik het moeilijk vind, daar hebben we het over gehad. Maar ik heb haar ook verteld waarom ik wel wil dat ze op kamp gaat, en ik er bewust voor kies om niet mee te gaan. Het is fijn dat ze groter wordt :-)

      Verwijderen
  2. misschien een beetje gek maar ik heb ooit bij het AD een tablet gekregen en die mag jouw dochter hebben van mij. Ik doe er niks mee en ligt maar in de weg. Het is niks bijzonders maar aangezien zij toch "maar" een tablet van ca € 80 wilt lijkt mij deze ook wel voldoende voor haar. Kan ik je mailen?
    Mary

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mary, wat ontzettend lief van je. Ik wil niet ondankbaar zijn, maar ik kan je aanbod niet aannemen. Ik wil het liefst voor iedereen anoniem blijven. Ik vind je gebaar echt super!
      Dochter gaat de tablet voor haar verjaardag vragen.

      Verwijderen
    2. Mary, als je ´m kwijt wil... Geef een gil... Heb er hard een nodig, mar gezien inkomen zit het er niet in..

      Verwijderen
    3. Nieuw begin: nu begin ik te twijfelen.....ik dacht dat je dochter aan het sparen was voor een tablet (dat schreef je een paar dagen geleden) en nu beweer je dat ze een tablet voor haar verjaardag vraagt.......Heb ik iets gemist?

      Verwijderen
    4. Nee je hebt niets gemist, dochter heeft bedacht dat ze in plaats van een Barbie misschien een tablet kan vragen, en dan de Barbie zelf kopen. Ik heb haar gezegd goed na te denken over wat ze wil, ze is pas in augustus jarig. Maar ik vermoed dat het de tablet wordt.

      Verwijderen
    5. Misschien is het een idee om de tablet naar een kiala punt te versturen?

      Verwijderen
    6. Nee, ik ben in staat om zelf voor die tablet te zorgen. Zoals Adry zegt, er zijn mensen die hebben die mogelijkheid niet.

      Verwijderen
    7. Adry geef je mail adres maar

      Mary

      Verwijderen
    8. Oh wat fijn , dank je wel Mary... (sorry dat ik nu pas reageer, lees het ook net!) Wat is je mailadres? Dan stuur ik je het postadres..

      Verwijderen
  3. Ja loslaten is lastig. Stapje voor stapje en accepteren dat het erbij hoort.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik kan m ook naar een ander adres sturen hoor. alles op mijn kosten

    BeantwoordenVerwijderen