zondag 15 mei 2016

Van het leven genieten

Toen ik eind vorig jaar mijn schulden had afbetaald, heb ik mijn boodschappen budget verdubbeld, van 150 euro per maand ging ik naar 300 euro per maand. Van dat geld hou ik maandelijks aardig wat over. Dat geld gaat in mijn 'leuke-dingen'potje. Een potje waar alles uit betaald kan worden wat leuk is. Het zwembad, de bioscoop, een ijsje eten, ontbijten, maar ook de cadeautjes en weekendjes weg.

Voor sommige mensen lijkt het alsof ik altijd geld moet uitgeven, waarom niet een keer iets doen wat geen geld kost?
Voor een deel is dat waar. Ik geniet van mijn uitjes, van de dingen die ik koop voor dochter en haar reactie er op. En waarom zou ik het laten zolang ik het kan doen? Ik geniet net zo hard van de wandeling naar de kerk, het kijken naar de jonge dieren op de kinderboerderij, het luisteren naar de radio terwijl ik op de bank zit te handwerken. Maar dus ook van de dingen die wel geld kosten. Want dochter blijft niet voor altijd kind. En wie weet hoe lang hij of zij leeft? En hoe lang dat in goede gezondheid is?

Ik geniet van het leven op mijn eigen manier.

3 opmerkingen:

  1. Je hebt helemaal gelijk en is natuurlijk je eigen keuze. Genieten is heel belangrijk en goed dat je dat kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ��
    fijne week! Ingrid (SE)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was dus "duim omhoog"! Natuurlijk beslis jij zelf wat je met je geld doet! Geweldig dat je geld overhoudt en dat aan extra dingen besteed. Ingrid

      Verwijderen