zaterdag 11 juni 2016

Blokkades

Op mijn werk vertelde een collega over een zangavond in haar woonplaats, die één keer per maand is, met allemaal liederen uit de Opwekking. Dat zijn liederen die ik erg mooi vind, en ook graag mee zing. Of ik een keer zin had om ook te komen.
Thuis ben ik op internet gaan kijken, en ik was heel enthousiast om een keer te komen. Alleen mijn gevoel werpt enorme maren op. 

Het is niet in mijn eigen woonplaats. Het is wel met het openbaar vervoer goed te bereiken, maar ik ken daar de weg niet. En dus is het voor mijn gevoel eng. En wil ik het liefst veilig op mijn eigen eilandje blijven die ik ken.

Omdat ik toch nog steeds erg graag wil gaan, bood de collega aan om me op te halen, voor de late zang. Dat was meteen de volgende maar. Want dochter kan niet zolang opblijven, de andere dag moet ze naar school. Bovendien is de eerste zang voor haar leuker, daar zitten ook kinderliedjes in die ze vanuit de kerk kent.

Van mijn broertje hoorde ik dat hij vakantie heeft. Ik kreeg een helder moment, en vroeg of hij dochter en mij kan afzetten voor de deur. Terug kunnen we met het OV, dan ben ik de blokkade in mijn hoofd als over. En dus kunnen dochter en ik volgende week toch naar de zangavond. Ik kijk er nu al naar uit. De volgende keren is het bekend terrein, en dus ook niet meer eng.

Ooit krijg ik mezelf zover dat ik die blokkades niet meer heb. Het hoort bij mijn psychische ik, dat weet ik. Ik ben me er bewust van dat als ik teveel aan mijn angsten toegeef, mijn wereld heel klein wordt. Ik heb ontzettend veel geluk met mijn broertje, die heel vaak bereid is een eerste keer ergens mee naartoe te gaan.




3 opmerkingen:

  1. Opwekkingiedjes altijd leuk. Swingen op muziek. Maar ook gewoon mooie. De rivier vind ik leuk maar ook oude zoals 181

    Geniet er van

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En een oppas voor je dochter? Zodat jij een avond voor jezelf hebt? Over een paar jaar wordt ze een heel stuk zelf standiger en dan is het fijn als je nu al iets opgebouwd hebt voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht ook meteen, misschien de buurvrouw? Logeren zelfs eventueel bij t buurmeisje?

    BeantwoordenVerwijderen