zaterdag 4 juni 2016

De kermis

Als 14 jarig meisje werd ik door een goede vriendin meegevraagd naar de kermis in haar dorp. Ik was toen nog nooit op een kermis geweest, ik kon me er weinig bij voorstellen.
Ik viel van de ene verbazing in de andere. Harde muziek, heel veel mensen, en overal dingen met grote knuffels die je kon winnen. Wauw!

Toen ik een jaar later naar de stad verhuisde waar ik nu nog woon, kwam de kermis een stuk dichterbij. Hij was wel een stuk kleiner dan die andere kermis, maar ik vond het geweldig. Veel te veel geld gaf ik er aan uit, tot ik echt helemaal blut was.
De kermis is nog steeds een jaarlijks terugkerend iets. Ik heb me in de loop der jaren steeds beter weten in te houden. Vooraf heb ik een budget, en we gaan alleen op eurodag.

Vorig jaar hadden we samen met het buurmeisje spullen verkocht op koningsdag, om geld te verdienen voor de kermis. De meiden  keken er enorm naar uit, samen naar de kermis. Helaas brak het buurmeisje toen net voor de kermis haar arm, en mocht ze nergens in.
En daarom gaan we dit jaar voor de herkansing. Nog één week, en dan is het eurodag. Het budget is dit jaar het kleine geld wat ik had gespaard, iets meer dan 50 euro. Dat geld hoeft niet op, maar we gaan er met ons drieën wel een leuke middag van maken :-)

2 opmerkingen:

  1. Vroeger ging ik graag naar de kermis. Ik kom oorspronkelijk uit Amsterdam en herinner me dat ik met oma naar de Nieuwe Markt kermis ging zo'n 55 jaar geleden! Ik vond de muntjesschuifmachine altijd erg leuk en de zweefmolen.
    Nu moet ik er niet meer aan denken om nog te gaan, teveel verschillende herrie en de attracties hoef ik ook niet meer, te oud voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De muntjes schuifmachine vinden wij ook erg leuk, maar erg duur. Ik zag bij de kortingsbonnen dat de rups er dit jaar weer is, die vinden we ook alle drie erg leuk.

      Verwijderen